طعنه های تند واعظی به توئیتربازی ترامپ و شاهزاده جنجالی عربستان

    کد خبر :267363

رئیس دفتر رئیس جمهور در تبریز گفت: تصمیم دولت این بود که نوسانات ارز را ثابت نگه داریم تا بدتر از این نشود. دستاورد این تصمیم آن است که بازار نسبتا آرام شده است. محمود واعظی شامگاه دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت‌ امروز کشورمان نسبت به سال ۹۴ خیلی بهتر است اما انتظارمان بیش‌تر از این بود و معتقدیم هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه روی دادن برخی اتفاقات در جهان سیاست بر سیاست داخلی و نیز اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا، به هیچ وجه انتظار نداشتیم کسی مثل ترامپ رئیس جمهور آن کشور شود.

به گزارش مهر رئیس دفتر رئیس جمهمور در این‌باره توضیح داد: نه فقط ما، بلکه خود متحدان اروپایی آمریکا هم با ترامپ اختلافات بسیاری دارند و اذعان می‌کنند که از کارهای او سر در نمی‌آورند.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: هیچ رئیس جمهوری را نمی‌شناختیم که نصف شب راجع به یک موضوع سیاسی توییت و اظهار نظر کند و فردای آن شب تمام واشنگتن به تکاپو بیفتد.

واعظی با اعلام اینکه کسی مثل ترامپ را در موضوع برجام در نظر نگرفته بودیم، تصریح کرد: این موضوعات به عنوان مولفه‌هایی جدی در سیاست جهانی اثر می‌گذارند و به طبع برجام را نیز دربرمی‌گیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در عربستان با کسانی سر و کار داشتیم که محتاط بودند اما حالا پسرکی به روی کار آمده و هر روز تصمیمات عجیبی می‌گیرد.

وی اضافه کرد: داعش، موضوع دیگری بود که هیچ‌کس انتظار ظهور چنین پدیده شومی را نداشت و واقعا داعش در ناامنی منطقه و جهان تاثیرگذار بود اما ما برای حفظ خودمان و حفظ حرم اهل بیت و معصومین (ع) کارهای جدی برای مقابله با داعش انجام دادیم و خوشبختانه موفق شدیم که آن را نابود کنیم.

محمود واعظی همچنین تشریح کرد: یادمان نرود در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بیش‌تر کشورهایش با مشکلات زیادی مواجه هستند و ناگزیر این ناامنی‌ها و مشکلات در اقتصاد کشورمان نیز تاثیر می‌گذارند.

وی اضافه کرد: برخی گروه‌های سیاسی هم متاسفانه با ارائه مطالبی در رسانه‌های مختلف موجبات ناامیدی افراد جامعه را فراهم می‌کنند، اما واقعیت این است که کشور ما الان بیش‌تر از هر زمان دیگری به امید، اتحاد و هم‌بستگی نیاز دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین عنوان کرد: اتفاقات دیروز در مجلس و جلسه مشترک قوه مقننه، مجریه و قضائیه درباره موضوعات مهم کشور، یک رویداد مهم بود که اتحاد و هم‌بستگی میان قوای ۳گانه را نشان داد.

واعظی در ادامه درباره قیمت ارز و نوسانات آن توضیح داد: در اوایل بهمن‌ماه کمیته‌ای برای ساماندهی اوضاع تشکیل دادیم و جمع‌بندی این شد که بعد از تعطیلات نوروز نتیجه را اعلام کنیم و این تصمیم در راستای منافع بخش خصوصی و واردکنندگان و صادرکنندگان بود.

وی با بیان اینکه ما در کشور مشکل ارز نداریم، گفت: ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه ارزی و ۵۰میلیارد دلار صادرات کالا داریم و حدود ۲۰ خدمات در عرصه‌های مختلف مانور می‌دهند.

واعظی افزود: در ۱۰روز اخیر تصمیم گرفتیم کل سسیتم ارز کشور را عوض کنیم و برای این تصمیم ۵ساعت و نیم با رئیس جمهور جلسه داشتیم که هرجنبه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در پایان خبر داد: تصمیم نهایی این بود که وضع ارز را فریز کنیم و ثابت نگه داریم تا بدتر از این نشود. دستاورد این تصمیم آن است که بازار نسبتا آرام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید