دبیرکل بانک مرکزی: پنج میلیون قطعه سکه پیش فروش شد

    کد خبر :267324

دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد: از زمان آغاز دور جدید پیش فروش سکه تاکنون، پنج میلیون قطعه سکه از طریق شعب بانک ملی ایران پیش فروش شده است.

محمود احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد سهم سررسیدهای یک ماهه حدود یک میلیون قطعه است و بقیه به سررسیدهای بالاتر اختصاص دارد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز گذشته در آیین رونمایی از سامانه ارزی نیما اعلام کرد: در جریان پیش فروش سکه 65 هزار نفر چند میلیون سکه پیش خرید کرده اند که برخی از این افراد به تنهایی حدود 26 هزار قطعه سکه خریده اند؛ اینگونه نیست که از جمعیت 80 میلیون نفری ایران همه دنبال خرید سکه باشند و صف بکشند.
وی علت توقف پیش فروش سکه در سررسیدهای یک و سه ماهه را توان ضرب سکه برای پاسخگویی به تقاضا عنوان کرد.
احمدی درباره حراج سکه و علت توقف آن توضیح داد: در جلسات حراجی چون در یک نقطه جلسه حراج برگزار می شد، چند نفر قیمت سازی می کردند و بعضاً سکه ها با قیمت بالاتر از بازار فروخته می شد.
وی افزود: موردی داشنیم که بسته 100 تایی سکه را بالاتر از نرخ بازار خرید و از این رو برای جلوگیری از سوء استفاده ها، جلسات حراج لغو شد.
دبیر کل بانک مرکزی تاکید کرد: با برنامه ای که بانک مرکزی دارد و عرضه سکه های پیش فروش شده، به تدریج قیمت مسکوکات طلا در بازار کاهش می یابد.
ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی دو روز پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از احتمال حراجی سکه خبر داد و اعلام کرد که بانک مرکزی با برنامه ریزی، بازار سکه را متعادل خواهد کرد.
پس از آغاز اجرای برنامه یکسان سازی ارز از سوی دولت از 21 فروردین، بانک مرکزی دور جدید پیش فروش سکه را در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، 6 ماهه، 9 ماهه، یک ساله، 18 ماهه و دو ساله را کلید زد که تاکنون پیش فروش سکه در سررسید یک ماهه و سه ماهه متوقف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید