شعار همایش گردشگری حلال:سلامت، کیفیت و اصالت، در قالب کلی حلیت

    کد خبر :267242

به گزارش بازتاب،اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازماتیک (لوازم آرایشی و بهداشتی) به همت سازمان بین المللی سیتی وان (گردشگری حلال ) با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و بین المللی از کشورهای انگلیس ، فرانسه ،ترکیه ، اندونزی ، دکتر لاریجانی رئیس مجلس ، دکتر اصغری رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از مسیولین عالی رتبه کشوری و همچنین مدیران ارشد سازمان گردشگری حلال( سیتی وان) در روز جمعه 97/2/7 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
به همین منظور در گفتگویی خبری با دو تن از مسیولین برگزاری این همایش بین المللی، محمد بقایی دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک تهران 2018 و علیرضا کیانی، عضو هیات‌مدیره‌ی انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی و رئیس حوزه‌ی آرایشی انجمن به اهداف برگزاری این سمینار پرداختیم که در ادامه می خوانید.
محمد بقایی دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک(لوازم آرایشی و بهداشتی) 2018 با اشاره به اینکه این کنفرانس جزو 10 کنفرانس معدود در دنیا می باشد که در این زمینه برگزار می‌شود افزود: موضوع حلال در کازمتیک موضوع جدیدی نیست. هرچند شاید برای مردم و صنایع و بازار ما مقوله‌ی جدیدی باشد. چون ما در یک کشوری زندگی می‌کنیم که همه محصولات حلال است و بالتبع انتظار چیز غیرحلال را نداریم.شاید خیلی از دقت نظری که کالایی باید حتما حلال باشد تا مورد استفاده قرار بگیرد نداشته باشیم. اما حقیقت قصه این است که امروزه کالاهای حلال در دنیا و صنعت حلال در دنیا به‌شدت در حال توسعه، رشد و ترقی است. به نحوی که کل صنعت حلال دنیا را حدود 2/5 (پنج و دو دهم) بیلیارد دلار شامل می‌شود که یک صنعت بسیار بسیار گسترده و وسیع است. صنعت کازمتیک یا همان آرایشی بهداشتی حلال هم به‌نوبه‌ی خودش حجم خیلی خوبی را دارد و در حال حاضر حدود 20 میلیارد دلار حجم مارکت این صنعت در دنیاست که همه‌ی ناظرین آمار و اقتصادی دنیا اعلام می‌کنند که فقط تا 7 سال دیگر (یعنی سال 2025) این رقم به 52 میلیارد دلار خواهد رسید. از همین رو تصمیم گرفتیم که اولین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک را در تهران برگزار بکنیم که با استقبال بسیار خوب بین‌المللی و جهانی مواجه شد.
در این همایش 11 نفر از اساتید بین المللی دانشگاهی سخنرانی خواهند داشت که از 7 نفر از سخنران علمی این همایش از کشور آلمان، انگلستان، فرانسه، ترکیه، امارات و اندونزی در این برنامه و این کنفرانس سخنران خواهند داشت. پروفسور جوشیتا از اندونزی رئیس انجمن متخصصین شیمی کازمتیک اندونزی و استاد دانشگاه داروسازی جاکارتا، سرکار خانم (برگیت هابراز آلمان، عضو کمیته‌ی قانون‌گذاری اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌ی کازمتیک و قائم‌مقام انجمن صنایع شوینده‌ی آلمان، دکتر ارچین اوزون تُرک رئیس انجمن متخصصین شیمی کازمتیک ترکیه و رئیس سابق انجمن پزشکان زیبایی اروپا و خانم آنجیشکا از انگلستان ،ارزیاب سلامت و ایمنی محصولات کازمتیک در اتحادیه اروپا از جمله سخنرانان برجسته این همایش هستند.
علیرضا کیانی، عضو هیات‌مدیره‌ی انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی و رئیس حوزه‌ی آرایشی انجمنهدف اصلی برگزاری این همایش را نگاه ویژه به بخش صادرات دانست.
وی گفت:وقتی شما از استانداردی جهانی برخوردار باشید و یک وحدت رویه مورد پذیرش کشورهای جهان( مسلمان و غیر مسلمان ) داشته باشید طبیعتا قوت قلبی برای مصرف‌کننده‌های خواهید بود.
ما در کنفرانس حلال تهران به دنبال چند هدف کلی هستیم. اولین هدف ترویج فرهنگ استفاده از محصولات حلال است. هم در داخل و هم در خارج از کشور. هدف دوم ما نگاه ویژه به معرفی استاندارد حلال در کازمتیک به‌عنوان یک استاندارد مترقی، به‌روز و دانش‌محور است. هدف سوم ما نگاه ویژه به صنعت و کالای داخلی و زمینه‌سازی برای صادرات کالای ایرانی حلال به کشورهای مسلمان و غیرمسلمان است.
هدف بعدی ما رونمایی از برند حلال city1 به‌عنوان یکی از معتبرترین و پیشرفته‌ترین استانداردهای جهانی حلال در کازمتیک با همان سه محوریتی که خدمتتان عرض کردم هست. نکته‌ی بسیار حائز اهمیت، ایجاد یک بستر مناسب جهت آشنایی متخصصین و کارشناسان داخلی با مقوله‌ی حلال در کازمتیک و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات با متخصصین خارجی و داخلی شرکت‌کننده در این کنفرانس باارزش بین‌المللی است.
کیانی در پایان اظهار امیدواری کرد که این همایش آغازی برای صنعت، متخصصین، دانشمندان و تمام دانشگاهیان ما شود که نگاه ویژه ای به این مقوله‌ی بسیار مهم، فرهنگ‌ساز و مترقی داشته باشند و ما را در این صنعت حمایت کنند.
بقایی نیز با اظهار رضایت از برگزاری این همایش افزود: ما زمانی می‌توانیم بگوییم که از کالای ایرانی حمایت بکنیم که همه‌ی تلاشمان بر محور توسعه و پیشرفت تکنولوژی و دانش مرتبط به کالای ایرانی قرار گیرد. در این مسیر دانشگاه باید به کمک حوزه‌ی حلال در کازمتیک بیاید. زیرا بدون کمک دانشگاه صنعت قادر نخواهد بود که به‌صورت پایدار در بازارهای جهانی کالای حلال در کازمتیک حضور پایدار داشته باشد.حضور در بازارهای جهانی نیازمند به توسعه هست و این توسعه حتما باید با تلاش دانشمندان ما در دانشگاه ایجاد بشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید