حضور تهیه کننده فیلم «آنجلینا جولی» در جشنواره جهانی فجر

    کد خبر :267205

ریتی پان کارگردان کامبوجی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با منتقدان و شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی سینمایی به گفتگو می‌نشیند.

نشست مطبوعاتی ریتی پان کارگردان و تهیه کننده کامبوجی سه شنبه ۴ اردیبهشت در «گذر اجتماعات» واقع در طبقه هفتم پردیس چارسو محل برپایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

این کارگردان کامبوجی از ساعت ۱۵ الی ۱۶ با منتقدان، اهالی رسانه و سینماگران ایرانی گفتگو می‌کند.

این کارگردان و تهیه‌کننده ۵۳ ساله کامبوجی که جزو مستندسازان سینمای و به عنوان مهمان ویژه در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

این کارگردان کامبوجی به دلیل ساخت فیلم‌هایی که به نسل‌کشی توسط خمرهای سرخ در کامبوج پرداخته است به شهرت جهانی رسید. وی در بیشتر فیلم‌های خود ضرورت صلح در جهان را مورد توجه قرار داده است.

شاید مهم‌ترین و مشهورترین مستند ریتی پان، «تصویر گمشده» باشد. این مستند در سال ۲۰۱۳ به نمایندگی از کامبوج به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی و نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. «تصویر گمشده» که یک روایت شخصی از دوران هولناک دیکتاتوری پل پوت در کامبوج دهه ۱۹۷۰ است، در جشنواره کن آن سال برنده جایزه اصلی بخش نوعی نگاه شد. پان «تصویر گمشده» را بر مبنای کتاب خاطرات خود با عنوان «حذف» ساخت. او در این فیلم تجربیات خانواده خود را در دوران حکومت خمرهای سرخ در کامبوج که به مرگ پدر و مادر و خواهرش منجر شد، به تصویر کشیده است. «تصویر گمشده» با استفاده از تصاویر آرشیوی همین‌طور عروسک‌های گلی ساخته شد.

ریتی پان همچنین یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «اول پدرم را کشتند» به کارگردانی آنجلینا جولی است که سال گذشته نماینده کامبوج در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار بود و نامزد جایزه گلدن گلوب و بفتا شد.

سال گذشته مستند «تبعید» به کارگردانی پان در بخش نمایش‌های ویژه (آثار برگزیده بزرگان سینما) سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شد. این مستند به دوران پس از نسل‌کشی خمرهای سرخ در کامبوج می‌پردازد. «تبعید» در بخش نمایش‌های ویژه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن نیز حضور داشت.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید