شرکت های بیمه عربستان در حال ورشکستگی هستند

    کد خبر :266960

روزنامه قطری ‘العرب’ نوشت: بحرانی شدن اوضاع اقتصادی عربستان باعث شده است بسیاری از شرکت های بیمه سعودی وحتی خارجی در عربستان دچار ورشکستگی شوند.

به گزارش ایرنا، ‘العرب’ با بیان این که تحریم و محاصره قطر که از 5 ژوئن گذشته (15 خرداد) آغاز شد اوضاع شرکت های بیمه ای سعودی را بدتر کرده است، افزود: شرکت های بزرگ بیمه سعودی قبل از محاصره با بازار وشرکت های بیمه قطر به خصوص در زمینه بیمه بازنشستگی ارتباط وهمکاری گسترده ای داشتند، اما پس از محاصره ، این ارتباط ها قطع شد و فرصت های شغلی و سود زیادی را از دست دادند.
در حال حاضر تعداد 30 شرکت بیمه در عربستان فعالیت می کنند که اوضاع مالی آن ها خوب نیست و بسیاری از این شرکت ها در آینده نزدیک توانایی ادامه فعالیت نخواهند داشت و از بازار کشورشان خارج می شوند.
العرب در ادامه نوشت:
اقتصاد دانان سعودی برای مقابله با وضعیت نامساعد شرکت های بیمه ای خواستار افزایش سرمایه این شرکت ها شده اند اما این کار بی فایده است چرا که اوضاع مالی و کاهش فعالیت آن ها به گونه ای نیست که بتوانند سرمایه های خود را افزایش دهند. چرا که میزان سرمایه با زیانی که این شرکت ها متحمل می شوند ارتباط مستقیم دارد یعنی هرچه میزان نقدینگی این شرکت ها بالا رود میزان خسارتی که متحمل می شوند نیز بالا می رود . به علاوه بیشتر این شرکت ها دیگر توانایی توسعه و فروش بیمه در مناطق مورد نظر را ندارند.
از نشانه های وخیم شدن وضعیت شرکت های بیمه در عربستان اقرار کارکنان خود این بخش است. آن ها می گویند علاوه بر اوضاع بیمه، افزایش 30 درصدی وقوع حوادث در عربستان طی سال های گذشته موجب شده این شرکت ها خسارت های سنگینی پرداخت کنند که همین امر موجب نگرانی های واقعی شده است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که عربستان از نظر تعداد قربانیان حوادث رانندگی، در سطح جهان مقام 23 و در میان کشورهای عربی مقام دوم را دارد .
در حال حاضر میزان مرگ و میر در عربستان در هر 100 هزار نفر به 27 نفر افزایش یافته است به این معنی که تلفات کل جمعیت این کشور سالانه بیش از هشت هزار مرگ بر اثر تصادفات رانندگی است.
بر اساس آخرین گزارشات مالی شرکت های بیمه در عربستان ، سود برخی از این شرکت ها در سال 2017 میلادی 25 درصد در مقایسه با سال 2016 کاهش داشته است.
به منظور متوقف کردن بحران در بخش شرکت های بیمه ، صندوق پول عربستان سعودی (S AMA)و هیات مالی بازار این کشور دستور العمل ها و مقررات جدیدی را برای شرکت های بیمه ای وضع کردند .
با این حال تنها چند شرکت بیمه توانستند وضعیت خود را با سیستم جدیدی که ساما برای آن ها وضع کرده، تطبیق دهند .
طبق گفته برخی ازکارکنان در این بخش تنها یک یا دو شرکت توانستند موقعیت های مالی و اداری خود را اصلاح کنند و استانداردهای دولتی را به اجرا بگذارند، بنابراین شرکت هایی که نمی توانند دستور العمل های ساما را اجرا کنند مجبور خواهند شد از بازار خارج شوند و ورشکستگی خود را اعلام کنند.
مهمترین نقص شرکت های بیمه سعودی عدم توانایی در رعایت تعهدات ساما و تکمیل این برنامه ها و اسناد مورد نیاز مربوط به تعهدات مالی در طی یک دوره مشخص و تسریع در پاسخ به درخواست ها است.
برخی از کارکنان بخش بیمه عربستان با تایید تعطیلی این شرکت ها از سوی موسسه مالی سعودی تاکید کردند که بازار بیمه این کشور ، علاوه بر این که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیست چندین قانونگذار دارد و دایره تقلب در آن گسترده است. علاوه بر آن پایگاهی برای ارائه داده های دقیق وجود ندارد و این مساله خسارت های مالی این شرکت ها را بیشتر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید