مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در کشور/ رشد مثبت ۶.۶ درصدی طلاق

    کد خبر :266708

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه طلاق ۶.۶ درصد رشد مثبت و ازدواج ۱۱ درصد رشد منفی داشته است گفت: درصد تغییرات طلاق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ، ۱۱ درصد رشد منفی داشته است؛ به عبارت دیگر تعداد ازدواج ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن موسوی چلک در مراسم تجلیل از مددکاران و روانشناسان بهزیستی استان یزد، گفت: به ازای هر سه نفر یک نفر مبتلا به اختلال روانی داریم و از ۱۰ جرم بالای کشور، هشت مورد به «خشونت» بر می‌گردد.

وی با بیان این که شاخص‌های سرمایه اجتماعی، نشانه خوبی برای جامعه را نشان نمی‌دهد، اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ قانون در کشور داریم که به آسیب‌های اجتماعی در آنها اشاره شده اما علی‌رغم همه این قوانین و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد، بخشی از آسیب‌های اجتماعی را با زور قانون و بخشنامه نمی‌توان حل کرد.

موسوی چلک با تاکید بر این که باید مدیریت هوشمندانه نسبت به حوزه اجتماعی کشور بیشتر صورت گیرد، صداقت را حلقه مفقوده جامعه امروز دانست و گفت: جای ارزش و ضدارزش وقتی تغییر می‌کند، احیای مجدد این ارزش‌ها سخت و دشوار است.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه، گفت: این موضوع در حوزه اخلاق مورد توجه قرار می‌گیرد که شاخص آن در جامعه بالا نیست.

مشاور رییس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور، پایه مشارکت و مسئولیت پذیری را اعتماد دانست و گفت: در حوزه اخلاق کار نکرده‌ایم و از بالا به پایین می‌خواهیم تزریق کنیم و این شدنی نیست.

وی افزود: فراموش کرده‌ایم که شادی حق ماست و با محبت کردن می‌توانیم شادی را به یکدیگر هدیه دهیم.

موسوی چلک با ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: مسیری که در حال پیمودن هستیم به درماندگی اجتماعی ختم می‌شود.

وی مدیریت حوزه اجتماعی را جدی دانست و افزود: باید با کار تیمی و بهره‌گیری از تخصص‌های مرتبط با حوزه اجتماعی برای آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور تضعیف اخلاق فردی و اجتماعی را منجر به ناآرامی اجتماعی دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن مدارای اجتماعی ضعیف می‌شود، حوزه اخلاق نیز در آن ضعیف خواهد شد.

موسوی چلک با اشاره به نادیده گرفتن ظرفیت‌های دینی در حوزه نشاط و شادابی، گفت: جامعه‌ای که در آن نشاط نباشد جایگزین آن خشونت، مشروبات، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: شادی و نشاط حق ماست و دین ما نیز این را می خواهد.

مشاور رییس و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور با اشاره به ۶۰ سال مددکاری در ایران، گفت: متاسفانه به اندازه این ۶۰ سال در ایران رشد علمی در حوزه مددکاری و ارتباط هدفمند با جامعه جهانی نداشته‌ایم.

وی از مددکار خواست به دنبال دانش بومی در حوزه مددکاری باشند و در تولید دانش جهانی نیز سهم داشته باشند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، حوزه اجتماعی در ایران را غیرفعال دانست و ادامه داد: مددکاران اجتماعی به دلیل ماموریت‌هایی که دارند باید روی تعیین‌کننده‌های اجتماعی توجه کنند.

وی با اشاره به ۶۰ تعیین کننده اجتماعی، گفت: خودمان باید باور کنیم، دانش و مهارتمان را افزایش دهیم و سهم‌مان در توسعه نشاط اجتماعی را نشان دهیم.

موسوی چلک با بیان این که همه اقدامات باید به رفاه اجتماعی جامعه منجر شود، اظهار کرد: اگر جامعه به زیستن اجتماعی را تجربه نکند، بدان معناست که همه اقدامات انجام شده نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید