شعار امسال روز جهانی زمین پاک: پایان‌دادن به آلودگی‌های پلاستیکی

    کد خبر :266441

در روز جهانی زمین پاک، مهمترین مسئولیت شخصی برای هر فردی پایان دادن به آلودگی پلاستیکی است.

به گزارش ایسنا به نقل از تریهاگر روز زمین در سال ۲۰۱۸ می‌تواند ارائه اطلاعات مورد نیاز برای تغییر نگرش و رفتار انسانی درباره پلاستیک و آلودگی‌های آن باشد. این موضوع بسیار مهم است و به دلیل دسترسی روزافزون به این ماده، باید نگرش خود را تغییر دهیم.

در حالی که بسیاری از عوامل در زمین پاک نقش دارند، اما شاید مهمترین نکته این روز پایان دادن به آلودگی‌های پلاستیکی باشد.

محققان اظهار کردند: رشد چشمگیر پلاستیک در زندگی ما تهدیدی برای بقای سیاره زمین است. آلودگی‌های پلاستیکی به زندگی دریایی آسیب می‌رسانند و می‌توانند در تداخل هورمون‌های انسانی هم نقش داشته باشند علاوه بر این منجر به ایجاد ظاهری زشت در سواحل دریایی و بسیاری از مناطق طبیعی می‌شوند.

آلودگی پلاستیک چقدر جدی است؟ پلاستیک‌ها بخشی از زندگی ما هستند.

از زمانی که یک کودک متولد می‌شود، پلاستیک‌ها بخشی از زندگی این کودک هستند و تا زمانی که رشد می‌کند و بزرگ می‌شود، پلاستیک‌ها در کنار او هستند. نگاه جهان به پلاستیک نه تنها به عنوان یک چالش زیست‌محیطی بلکه باید حتی مهمتر از یک نماد ارزشی برای تغییر در ایجاد یک جهان پایدار و درست باشد زیرا با اقتصاد مرتبط با سوخت فسیلی در هم آمیخته است. هر فعالیت اقتصادی اساسا چیزی جز تبدیل یک نوع انرژی به دیگری نیست و سوخت‌های فسیلی شکل خاصی از انرژی هستند..

تولید پلاستیک طی ۵۰ سال گذشته افزایش یافته است. از ۱۵ میلیون تن در سال ۱۹۶۴ به ۳۱۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۴ رسیده است و انتظار می رود طی ۲۰ سال آینده دو برابر شود.

پلاستیک‌ها مصرف‌کننده سوخت فسیلی هستند.

محققان عنوان کردند: تا سال ۲۰۵۰ پلاستیک،۲۰ درصد از کل نفت موجود را مصرف خواهد کرد، ۱۵ درصد از CO۲ جهان را تولید خواهد کرد و به اندازه ماهی‌ها در اقیانوس‌ها پلاستیک یافت می‌شود. خلاص شدن از شر پلاستیک یکبار مصرف مانند رهایی از شر اتومبیل‌های مضر است. لازم به ذکر است که این موضوع تنها مرتبط با ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی نیست، بلکه موضوع پلاستیک باید در تمام زندگی مورد توجه قرار گیرد.

روز زمین می‌تواند روزی برای شروع یک روز خوب برای مبارزه با آلودگی‌های پلاستیکی باشد، پس بیایید یک دقیقه به آن فکر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید