تقاضای «سعید مرتضوی» از رییس قوه قضاییه

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۰۲
    کد خبر :266398

علی‌رغم اعلام جزییات دستگیری سعید مرتضوی از سوی رییس کل دادگستری استان مازندران، وکیل‌مدافع وی گفت: تا این لحظه اطلاعی ندارم که سعید مرتضوی بازداشت شده‌ یا خیر.
سعید ایوبی گفت: اطلاعی که از وی داشتم این بود که به دنبال اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری است و قصد دارد راسا از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا کند که پرونده را شخصا مورد بازبینی قرار دهد. اگر رییس محترم قوه قضائیه واقعا این رای را خود شخصا تایید کنند که قانونی و شرعی صادر شده، مطمئن باشید آقای مرتضوی حتما تحمل مجازات می‌کند.

وی ادامه داد: بنده از جامعه حقوقی، حقوقدانان، قضات و وکلای محترم و کسانی که دوست دارند کار پژوهشی و تحقیقی انجام دهند دعوت می‌کنم این رای را تحلیل و نقد کنند.

ایوبی با بیان اینکه موضوع رسیدگی عادلانه و رعایت عدل و انصاف و تفسیر مضیق قانون به نفع متهم است، ابراز عقیده کرد: فارغ از اینکه آقای سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به ناحق محکوم شدند و رأی صادره حتی به وی ابلاغ نشد، امروز شاهد هستیم که این موضوع به شکلی به آن پرداخته شد که نوعی مجازات مضاعف به وی تحمیل شد و رسانه ها بر خلاف رسالت مطبوعاتی شان به نحوی به تبلیغات پرداختند و موضوع را بزرگنمایی کردند.

وی گفت: بنده از مدافعان حقوق بشر و مدعیان این امر که البته طیفی از مخالفین موکل را تشکیل میدهند به عنوان وکیل مدافع تقاضا دارم رأی مزکور را بنا بر رسالت شان آن گونه که ادعا دارند مورد تحلیل و نقد قرار دهند تا روشن شود دستگاه قضا تا چه اندازه در این پرونده احقاق حق کرده است.

به گزارش از دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که به دو سال حبس قطعی محکوم شده است، روز یکشنبه (1397/2/2) توسط مأمورین پلیس دستگیر و بعد از ظهر همان روز جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین تحویل گردید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید