سازمان توسعه تجارت در قاچاق خودرو دخیل است

    کد خبر :265462

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو: بدون شک در خصوص قاچاق محصولی نظیر خودرو که عملا امکان آن‌ وجود ندارد نهادهای دولتی نظیرسازمان توسعه و‌تجارت و سایر نهادهای ذیربط دخیل هستند.

میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود استناد اصلی نیروی انتظامی برای قاچاق خودرو که اخیرا مطرح شده است، مربوط به جعل لیبل های حاوی اطلاعات سال ساخت است، گفت: با این وجود یکی از مدیران اجرایی در مبادی رسمی وقوع قاچاق خودرو را تکذیب کرده است.

وی گفت: اگر در صنف واردکنندگان خودرو هر نوع تخلفی روی داده دستگاههای نظارتی و قضایی باید به شدت با آن برخورد کنند.

‎رضایی با بیان اینکه اسناد موجود در خصوص پرونده قاچاق خودرو اخیر نشان می‌دهد که لیبل های مربوط به سال ساخت تعدادی از خودروها وارداتی، شبهه دار بوده گفت: نیروی انتظامی بایستی جزییات دقیق تر این پرونده را رسانه‌ای کند در حال حاضر با تکذیب دستگاههای اجرایی، نوعی سو برداشت در خصوص اقدامات نیروی انتظامی ایجاد شده است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه موضوع واردات غیر قانونی خودرو از سوی شرکتهای دارای نمایندگی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، گفت: بر اساس اطلاعات موجود بسیاری از این شرکتها حتی نمایندگی رسمی کمپانی های مادر در اروپا و آسیای شرقی نیز نیستند اما با حمایتهای پشت پرده در حوزه واردات خودرو یکه تازی می کنند.

‎این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اخیرا اصرارها برای یک دسته از واردکنندگان افزایش یافته، اما شرکتهای نمایندگی رسمی با اتهام جدی قاچاق خودرو مواجه هستند، گفت: به نظر می‌رسد وقتی تمام توجه مسئولان روی موضوع شرکتهای غیر نمایندگی متمرکز بود بعید نبود که شرکتهای رسمی نیز با چنین چالش جدی مواجه شوند.

رضایی همچنین با بیان اینکه حمایت از تولیدات ایرانی که امر مورد نظر رهبری است باید از درون سازمان‌های دولتی و‌مسئولان کشور آغاز شود، گفت: مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از ارکان حمایت از تولیدات داخلی سرمنشاء فعالیتها قرار گیرد، نه اینکه محصولی نظیر خودرو که عملا امکان قاچاق آن‌وجود ندارد به سرزمین اصلی برسد. بدون‌شک در این‌موضوع نهادهای دولتی نظیرسازمان توسعه و‌تجارت و سایر نهادهای ذیربط دخیل هستند و باید در برابر این رخداد پاسخگو باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید