سجادی: اصلی ترین رقیب ما قزاقستان است

  • ورزشی
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :265369

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 گفت: در تمام دوره های اخیر بازی های آسیایی چین، کره جنوبی و ژاپن با فاصله ای قابل توجه در رده های اول تا سوم هستند.

نصرالله سجادی بعد از روی کار آمدن سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا انتخاب شد.

به گزارش ورزش سه، سجادی که در ماههای اخیر جلساتی را با فدراسیون های ورزشی برگزار کرده، امروز در نشست خبری حاضر شد تا درباره جزییات اعزام ورزشکاران به بازی های آسیایی توضیح بدهد.

اصلی ترین رقیب ایران، قزاقستان است

در این دوره 40 رشته ورزشی در بازی های آسیایی جاکارتا حضور دارند. اگر 4 دوره اخیر را بررسی کنیم؛ می بینیم که در بازی های آسیایی 2002 ما جایگاه دهمی را به دست آوردیم. در بازی های آسیایی 2006 دوحه 48 مدال گرفتیم و در جدول رده بندی ششم شدیم. در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو 59 مدال گرفتیم و چهارم شدیم. آخرین دوره هم 2014 بوده که 57 مدال گرفتیم و در رده پنجم قرار گرفتیم. در این جدول رشد حضور بانوان ایران قابل توجه است. در تمام این دوره ها چین، کره جنوبی و ژاپن با فاصله ای قابل توجه در رده های اول تا سوم هستند. چهارمی نیز 3 دوره به قزاقستان رسیده و یک دوره ایران چنین جایگاهی را کسب کرده است. به صورت خیلی مشخص قزاقستان رقیب ایران است و در مراتب بعدی باید از ازبکستان، تایلند و هند نام ببریم. در این دوره یک استثنا هم وجود دارد که میزبان است که اندونزی برای جایگاه چهارمی تا ششمی فعالیت می کند. آنها تغییراتی در رشته های مختلف مثل بوکس داده اند تا بتوانند در این جدول پیش بیفتند.

ورزشکاران در 3 منطقه استقرار دارند

اکثر رشته های بازی های آسیایی 2018 در همان جاکارتا برگزار می شود و فاصله محل برگزاری رقابت ها تا دهکده بازی ها زیر یک ساعت است. البته برخی رشته ها مثل فوتبال، دوچرخه سواری کوهستان و قایقرانی اسلالوم در حومه جاکارتا برگزار می شود که محل استقرار این تیم ها نیز در همان مناطق است. برخی از رشته ها نیز در یک شهر دیگر به نام پالمبانگ برگزار می شود. این بازی ها چه از نظر تعداد رشته و چه از نظر نوع برگزاری با همه رقابت های قبلی متفاوت است. ما طوری برنامه ریزی کردیم تیم هایی که باید به حومه جاکارتا و پالمبانگ بروند، از همان فرودگاه راهی این شهر می شوند.

فوتبال، هندبال و بسکتبال قبل از افتتاحیه استارت می خورد

برخی از رشته های تیمی قبل از برگزاری افتتاحیه رقابت هایشان آغاز می شود. مثلا فوتبال، هندبال و بسکتبال چند روز قبل از افتتاحیه که 27 مرداد است، مسابقات خود را آغاز می کنند. ما ثبت نام اولیه چند ماه قبل داشتیم که می توانیم تمامی رشته ها ثبت نام کنیم. در مرحله دوم باید اسامی نفرات هر رشته را اعلام کنیم که البته این تعداد می تواند چند برابر ظرفیت اصلی هم باشد. ما پاسپورت تمامی نفرات را گرفتیم و شاید 10 درصد از این کار باقی مانده است.

در انتخاب کادرفنی تیم فوتبال امید دخالتی نداریم

درباره فوتبال باید بگویم نظر فدراسیون این بوده که تیم جوان تری به بازی های آسیایی 2018 اعزام شوند. نظرشان این است که این تیم باید پشتوانه ای برای المپیک 2020 باشد. با اینکه هنوز سرمربی تیم فوتبال امید معرفی نشده؛ اما حدود 120 نفر اسامی بازیکنان را به ما داده اند. انشاالله که به زودی هم کادرفنی این تیم مشخص می شود. البته ما اطلاعی از وضعیت کادرفنی نداریم و دخالتی هم در این باره نخواهیم کرد.

بهترین طراحی لباس را انتخاب می کنیم

برای طراحی لباس ورزشکاران ایرانی در افتتاحیه با خیلی از طراحان مذاکره و صحبت کردیم. قرار شد تعدادی از این دوستان برای ما طرح خود را ارسال کنند و تا از میان آنها بهترین طرح را انتخاب کنیم. این کار را کردیم تا دیگر هیچ حرف و حدیثی به وجود نیاید.

رشته های اعزامی مشخص شده اند

رشته های اعزامی به بازی های آسیایی تقریبا از چند ماه مشخص شده و ما به فدراسیون ها هم اعلام کردیم. فکر می کنم اعزام 25 یا 26 رشته نهایی شده است.

بودجه کمیته افزایش داشته، نه کاهش

بودجه امسال کمیته ملی المپیک حدود 30 میلیارد است که 10 میلیارد آن به بازی های آسیایی مربوط می شود. 20 میلیارد بقیه هم به سایر فدراسیون ها مربوط است که به بازی های آسیایی نمی روند. البته سایر هزینه ها هم هست که تمامی این بودجه در کل مختص به فدراسیون هاست. بودجه ما نسبت به سال قبل افزایش هم داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید