«بن بست» اثری امروزی و رئالیستی است

    کد خبر :26529

کارگردان نمایش «بن بست» عنوان کرد که ابتدا قرار بوده تنها به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی حضور داشته باشد اما شرایطی باعث شده که وی کارگردانی این نمایش را نیز برعهده بگیرد.

علیرضا مهران بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «بن بست» گفت: نمایش «بن بست» قرار است از دوشنبه ۸ خردادماه در تماشاخانه پایتخت اجرای عمومی خود را آغاز کند. این نمایش پیش از این در سال ۸۸ توسط سامان ناصری نویسنده کار در جشنواره منطقه ای به صحنه رفته بود و این اجرا اولین اجرای عمومی آن به شمار می آید.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «بن بست» قصه خانواده ای است که در آن پسر خانواده ناخلف از کار درآمده و بخش زیادی از سرمایه پدر را برداشته و از ایران فرار می کند. نمایش از جایی آغاز می شود که بعد از ۱۰ سال این پسر که فرهاد نام دارد به ایران بر می گردد در حالی که مادر خانواده در حال احتضار است. با ورود فرهاد داستان زندگی همه افراد خانواده و اینکه در طول ۱۰ سال چه بر آنها رفته است روایت می شود.

این بازیگر تئاتر درباره انتخاب بازیگران نمایش توضیح داد: جهانگیر الماسی، سیاوش خیرابی، رز رضوی، بهار محمدپور، رضا حسینی و خودم بازیگران نمایش هستند. این نمایش دستخوش یک سری تغییرات شد به این صورت که ابتدا قرار بود یک کارگردان جوان با همراهی یک تهیه کننده اجرای این اثر را برعهده داشته باشند و من فقط به عنوان بازیگر در این نمایش حضور داشتم.

مهران ادامه داد:  در آن مقطع زمانی همه بازیگران و دیگر عوامل مشخص شده بودند اما به دلیل برخی از مشکلات کارگردان و تهیه کننده از کار کنار کشیدند که در نهایت گروه بازیگران نمایش به این نتیجه رسیدند که من به عنوان طراح و کارگردان مسئولیت اجرا را بر عهده بگیرم. به همین جهت من نقشی در انتخاب بازیگران نمایش نداشتم اما خوشحالم که این گروه در کنار من هستند.

وی در پایان درباره ویژگی های نمایش عنوان کرد: «بن بست» نمایشی کاملا رئالیستی و امروزی با فضاسازی و بازی های رئالیسیتی است که در طراحی صحنه نیز تلاش شده همین فضا به مخاطب القا شود.

نمایش «بن بست» به نویسندگی سامان ناصری و طراحی و کارگردانی علیرضا مهران از ۸ خرداد ماه در تماشاخانه پایتخت روی صحنه می رود. جهانگیر الماسی، سیاوش خیرابی، رز رضوی، بهار محمدپور، رضا حسینی و علیرضا مهران بازیگران این اثر نمایشی هستند.

همچنین جهانگیر الماسی مشاور کارگردان، حمید عرب تهیه کننده، سید مسعود صمدی مدیر تولید، سینا افشار گرافیست، سارا حدادی مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی، امیرحسین فاضلی تبلیغات مجازی، عماد دولتی عکاس، غزاله الکایی، غزاله رفیعی و مریم عظیمی کهن گروه کارگردانی و رز رضوی طراح لباس از دیگر عوامل این نمایش خواهند بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: یک خانواده اصیل در کنار هم زندگی می‌کنند که پسر بزرگ خانواده با سوءاستفاده از اطمینان پدر مبلغ هنگفتی را برداشته و از کشور خارج‌ می شود. پدر بعد از این اتفاق به زندان می افتد و داماد خانواده برای نجات خانواده خانه پدری ارث خود را فروخته و شرایط را مهیا می‌سازد، پسر کوچک خانواده پس از رفتن برادر با معشوقه او ازدواج می‌کند و حال پس از ۱۰ سال مادر خانواده در بستر شدید بیماری و در بیمارستان بستریست که خبر بازگشت پسر بزرگ می‌رسد…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید