تعهدات اضافی ماکرون به ترامپ درباره برجام

    کد خبر :264949

به گفته این مقامات، فرانسه به همراه آلمان و بریتانیا به ترامپ تضمین‌های اضافی خواهند داد که برجام می‌تواند کارآمد باشد. ماکرون پیشنهاد خواهد داد که تعهدات اضافی کشور‌های اروپایی در یک توافق جانبی بر توافق اصلی هسته‌ای تنظیم شوند.
برجام یکی از اهداف سفر هفته آینده رئیس‌جمهور فرانسه به آمریکا خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، دستیاران ایمانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفته‌اند او درباره شانسش برای متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به ماندن در برجام محتاط است و توقع هیچگونه دستاوردی از سفر هفته آینده‌اش به آمریکا ندارد.

مقامات فرانسوی گفته‌اند مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند او هنوز درباره توافق هسته‌ای تصمیمی نگرفته است. به گفته این مقامات، فرانسه به همراه آلمان و بریتانیا به ترامپ تضمین‌های اضافی خواهند داد که برجام می‌تواند کارآمد باشد. ماکرون پیشنهاد خواهد داد که تعهدات اضافی کشور‌های اروپایی در یک توافق جانبی بر توافق اصلی هسته‌ای تنظیم شوند.

دوشنبه آینده، ماکرون در سفری سه روزه به واشینگتن خواهد رفت. این اولین سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا از زمان انتخاب ترامپ است. مقامات فرانسوی گفته‌اند رهبران فرانسه و آمریکا درباره موضوعاتی مانند ایران، سوریه، کره شمالی، روسیه، اقدامات آمریکا درباره تجارت جهانی، دستورکار جلسه آینده گروه هفت و تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به بیت المقدس گفت‌وگو خواهند کرد.ینیوم اروپا متقا

اولویت‌های ماکرون این است که آمریکا را در توافق هسته‌ای نگاه دارد و ترامپ را به تمدید تعلیق تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومعد کند.

ماکرون در روز چهارشنبه به مدت ۳۰ دقیقه در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد سپس با دانشجویان دانشگاه جورج واشینگتن دیدار خواهد کرد. او با برگزاری یک نشست خبری قبل از بازگست به پاریس، سفرش به آمریکا را به پایان خواهد رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید