کدام سریع‌تر است؟ آئودی S3 یا گلف R

  • خودرو
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸
    کد خبر :264856

فولکس واگن گلف R و آئودی S3 به‌عنوان دو خودروی هاچ‌بک قدرتمند آلمانی در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا مشخص شود کدام یک عملکرد بهتری دارد.

رقابتی که در اینجا به آن خواهیم پرداخت، چندان عادلانه‌ نیست؛ چون یکی از خودروهای حاضر در این رقابت دارای جعبه‌دنده‌ی دستی است و دیگری دارای جعبه‌دنده‌ی خودکار. با این وجود این دو خودرو کاملا رقیب یکدیگر به شمار می‌روند و اگر بخواهید وارد کلاس هاچ‌بک‌های قدرتمند شوید، از اولین گزینه‌های شما هستند.

در ویدئویی که به‌تازگی توسط وبسایت Carwow منتشر شده  دو خودروی آئودی S3 و فولکس واگن گلف R در برابر یکدیگر قرار گرفته اند. هر دوی این خودروها از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو بهره‌مند هستند که می‌تواند ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

به گزارش زومیت یکسان بودن پیشانه‌ی این خودروها نشان می‌دهد که رقابت بین آن‌ها جالب توجه خواهد بود. اصلی‌ترین تفاوت دو خودرو به جعبه‌دنده‌ برمی‌گردد؛ جایی که فولکس واگن از یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته و آئودی از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌، نوع دو کلاچه استفاده کرده است.

در شروع حرکت دو خودرو عملکردی متفاوت دارند؛ چون جعبه‌دنده‌ی خودکار آئودی به سیستم لانچ کنترل مجهز است که می‌تواند به شروع سریع‌تر این خودرو کمک کند؛ درحالی‌که فولکس واگن در این بخش کاملا به مهارت راننده وابسته است. در ادامه مسیر سیستم کنترل کشش آئودی کمک می‌کند این خودرو همواره بیشترین میزان قدرت و گشتاور را به چرخ‌های خود ارسال کند و همین مورد سبب می‌شود در هنگام حرکت نیز آئودی عملکرد بهتری داشته باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید