مسکو از امکان توقف پروازهای روسیه – آمریکا خبر داد

    کد خبر :264780

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به دلیل سیاستهای سختگیرانه واشنگتن در زمینه صدور روادید برای اتباع روسیه، پروازهای مستقیم میان دو کشور ممکن است بطور کامل متوقف شود.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به دلیل سیاستهای سختگیرانه واشنگتن در زمینه صدور روادید برای اتباع روسیه، پروازهای مستقیم میان دوکشور ممکن است بطور کامل متوقف شود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «ما نمی توانیم امکان توقف حمل و نقل هوایی [مستقیم] میان دو کشور [آمریکا و روسیه] را منتفی بدانیم. آئروفلوت- تنها شرکت هواپیمایی ارائه دهنده پروازهای منظم میان روسیه و آمریکا- به دلیل مشکلات موجود در دریافت روادید آمریکا برای خدمه پرواز خود، ممکن است به ناچار این پروازها را لغو نماید».

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به این نکته که در سال گذشته، آمریکا مدت زمان صدور روادید برای اتباع روسیه را ابتدا به ۸۵ روز و سپس به ۲۵۰ روز افزایش داد، تقاضا برای دریافت روادید را روندی «کاملاً بیهوده» خواند و اعلام کرد که کمبود کارکنان بخش کنسولگری- دلیل ادعایی واشنگتن برای به درازا کشاندن صدور روادید- دلیل موجه و واقعی برای این رویه نامطلوب نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید