سمفونی “روح الله” در حضور بیت امام رونمایی شد

    کد خبر :26462

ارکستر سمفونیک تهران سمفونی «روح الله» به آهنگسازی شاهین فرهت را در حضور جمعی از اعضای بیت امام رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته (دوشنبه 8 خرداد) سمفونی “روح الله” را در حضور جمعی از اعضای بیت امام ازجمله فاطمه طباطبایی (همسر سیداحمد خمینی) با حضور معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست)، علی مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی) و تعدادی دیگر از مسئولان در تالار وحدت رونمایی کرد.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام علی کمساری (معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی”ره”) گفت: بسیار خرسندیم که در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی شاهد رونمایی از سمفونی “روح الله” هستیم که در کنار همه آثار خوب مذهبی و دفاع مقدس برای اولین بار تولید شده است. ما تا به امروز در کشورمان سمفونی مرتبط با زندگانی پربرکت حضرت روح الله نداشتیم . اما خدا کمک کرد که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و همت شورای موسیقی این مجموعه تصیم گرفته شد تا سمفونی روح الله ساخته شود.

وی همچنین در ادامه افزود: خوشبختانه با تصمیم شورای موسیقی برای ساخت موسیقی سمفونی روح الله قرعه به نام استاد شاهین فرهت افتاد که همه می‌دانیم در حوزه موسیقی و خلق سمفونی از هنرمندان درجه یک و ارزشمند کشورمان هستند. به هر حال این هنرمند بعد از اینکه پیشنهاد ما را برای ساخت سمفونی پذیرفت مطالعاتی را در حوزه زندگی پربرکت حضرت امام آغاز کرد و سرانجام بعد از ماه‌ها تلاش این سمفونی که امشب پیش روی شما اجرا می‌شود در چهار موومان خلق شد.

معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: موومان اول سمفونی روح الله به تولد و رشد و نمو حضرت امام اختصاص دارد، موومان دوم به دوران بلوغ علمی، اجتهاد و بالندگی امام در حوزه علمیه و قله‌های بلند علم و معرفت‌شناسی می‌پردازد. موومان سوم هم با زبانی رمز آلود به جریان مبارزات حضرت امام که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد پرداخته و در موومان چهارم آهنگساز به عروج ملکوتی امام خمینی که با دلی آرام و قلبی مطمئن رحلت کرده و دنیایی از اهالی معرفت را داغدار هجران می‌کنند می‌پردازد که به‌طور حتم این داغ هجران هیچ گاه جبران نمی‌شود.

کمساری همچنین عنوان کرد: امیدوارم این اثر بتواند در جهت معرفی حضرت امام خمینی (ره) با زبان زمینی و نه سرزمینیِ موسیقی به جهانیان موفق عمل کند. به هر ترتیب سمفونی”روح الله” اولین تجربه در ساخت آثار این چنینی مرتبط با بنیانگذار انقلاب اسلامی است که آرزومندم تجربه موفقی در این عرصه باشد.

وی افزود: امید دارم این اقدام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی بتواند جلوه‌های رحمانی، ربانی، سیاسی و انقلابی امام راحل را به درستی معرفی کند.

در ادامه لوح تقدیر و سردیس‌های امام خمینی (ره) با حضور فاطمه طباطبایی عروس امام، معصومه ابتکار و معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به حامی مالی پروژه، علی مرادخانی، سهراب کاشف (رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران)، بهروز رضوی (راوی سمفونی “روح الله”) و شاهین فرهت (آهنگساز سمفونی “روح الله”) اهدا شد.

اجرای شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران همراه با پخش تصاویری از مقاطع مختلف زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) و همچنین خوانش غزلیاتی از دیوان امام توسط بهروز رضوی همراه بود.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس‌های امام و انقلاب نیز در سرسرای تالار وحدت به نمایش درآمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید