عضو هیات مدیره شهرهای جدید اعلام کرد

مترو هشتگرد با ۱۵۰ میلیارد جمع می‌شود/تکمیل ایستگاه تا شهریور

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۵:۵۹
    کد خبر :264539

عضو هیات مدیره شهرهای جدید با اعلام خبر که ایستگاه مترو هشتگرد تا شهریورماه به پایان می‌رسد گفت: اگر حدود ۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف دولت تامین شود، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم پیمانکار می‌آورد و پروژه مترو کرج ـ هشتگرد تا بهمن ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته قبل بازدیدی از مترو هشتگرد داشتیم که ایستگاه هشتگرد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاءالله این ایستگاه شهریورماه به پایان می‌رسد و فقط خطوط ریلی باقی می‌ماند.

وی افزود: برآورد ما نشان می‌دهد بودجه لازم برای تکمیل مترو هشتگرد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است. اگر ۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف دولت تامین شود با ۱۰۰ میلیارد تومان که پیمانکار می‌آورد و مطالبه ایجاد می‌کند پروژه مترو هشتگرد به پایان می‌رسد.

طاهرخانی درباره تداخل مترو هشتگرد با پروژه عمرانی شهرداری در پل حصارک گفت: با توجه به این‌که دو پیمانکار در یک نقطه کار می‌کنند، سرعت اجرای کار در حد مطلوب ما نیست ولی به هر حال عملیات اجرا توسط هر دو پیمانکار در حال انجام است.

پردیس برای اقشار متوسط احداث شد و خالی ماند

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید هم‌چنین درباره علت خالی ماندن بخش عمده واحدهای مسکن مهر پردیس، علی‌رغم افتتاح ۱۸ هزار واحد تا کنون گفت: در بازار ملتهب مسکن بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ بخشی از مسکن مهر خالی ماند؛ زیرا مسکن به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب مطرح شد و رشدهای عجیب و غریب اتفاق افتاد. افرادی که تمکن مالی داشتند سرمایه‌های خود را به مناطق برخوردار تهران از جمله مناطق ۱ تا ۳ بردند و در آن‌جا فعال شدند و به همین دلیل مسکن مهر پردیس که برای اقشار متوسط احداث شد خالی ماند.

وی ادامه داد: در پرند نیز اوضاع همین‌گونه است. مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت پرند ۱۱۹ هزار نفر است؛ در حالی که حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر در این شهر افتتاح کرده‌ایم. اگر قرار بود مردم در این واحدها مستقر شوند جمعیت این شهر باید بیش از ۲۰۰ هزار نفر باشد. این نشان می‌دهد که بخشی از واحدهای مسکن مهر تقاضای لازم را ندارد. البته بخشی ممکن است ناشی از ضعف امکانات شهری باشد که باید تکمیل شود. ولی قسمتی از آن با هدف ورود قشر متوسط به بازار مسکن انجام شده که بدون تقاضا مانده است.

طاهرخانی با بیان این‌که خدمات روبنایی مسکن مهر پرند تا حد زیادی انجام شده است گفت: بحث‌های آماده سازی مهم ترین معضل پرند است که در بعضی نقاط ایجاد مشکل کرده است.

عضو هیات مدیره شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که فاز ۹ قدیم پردیس چه زمانی افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: فاز ۹ قدیم آماده است ولی قبلا یک دیوار حائل ایجاد کرده بودند که مشخصات فنی لازم را ندارد. برای این منظور مشاور گرفته‌ایم تا بحث پایدارسازی آن را به انجام برساند و در حال برطرف کردن این مشکل هستیم تا بتوانیم در این فاز افتتاح داشته باشیم.

مشکل دفترچه اقساط به زودی حل می‌شود

طاهرخانی، موضوع دفترچه اقساط متقاضیان مسکن مهر را در حال رفع دانست و گفت: شهرداری مقداری در این موضوع قطعی عمل می کند. اگر واحدها پایان کار داشته باشند ظاهرا با گرفتن سفته مشکل حل می‌شود. به نفع بانک نیز هست که این مساله با سفته برطرف شود. مدیران عالی بانک هم به تسهیل بحث فروش اقساطی تاکید دارند اما دستورالعمل‌های بانک می‌گوید باید واحدها پایان کارداشته باشند یا اگر ندارند دو ضامن معتبر معرفی کنند. البته جلساتی که بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن با دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی داشتند صحبت این بود که شرایط تسهیل شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید