اتحادیه اروپا: رهبران اقتصادی جهان خونسرد باشند

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۳۴
    کد خبر :264467

پیر موسکویچی کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در پی بروز جنگ تجاری آمریکا و چین ،رهبران اقتصادی را به «خونسردی» دعوت کرد.

به گزارش بازتاب از تارنمای خبرگزاری رویترز، موسکویچی در سخنرانی خود در موسسه اقتصاد بین المللی پترسون گفت که البته «لفاظی ها و اقدامات ماه های اخیر برای همه ی ما که به منافع تجارت آزاد باور داریم، مایه نگرانی است و تجارت باید مشمول قوانین و تضمین های مناسب باشد.»
وی در ادامه اظهارات خود در جلسه جی 20 با حضور وزرای اقتصاد و مدیران بانک های مرکزی 20 اقتصاد بزرگ دنیا، گفت که «بزرگترین خطری که متوجه ماست، مساله افزایش حمایت از تولیدات داخلی است.»
رویترز اضافه کرد: آمریکا ماه گذشته تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم عمدتا از چین، اعمال کرد.پکن نیز در اقدامی تلافی جویانه تعرفه هایی را بر واردات بیش از یک هزار کالای آمریکایی از محصولات غذایی گرفته تا لوله های فولادی، اعمال کرد.
اروپا تاکنون به طور موقت از تعرفه های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم مصون بوده است اما از این که وسط جنگ تجاری بزرگترین شرکای تجاری خود گرفتار شده، خشنود نیست.
به نوشته این خبرگزاری، نماینده تجارت بین الملل چین هفته گذشته در نشست های جداگانه با سفرای کشورهای اروپایی از آن ها خواست تا در کنار پکن در برابر سیاست حمایت از تولیدات داخلی آمریکا بایستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده که محدودیت ها و شرایطی را برای 150 میلیارد دلار واردات اعمال خواهد کرد تا پکن را برای آنچه که به عنوان سیاست های صنعتی غارتگرانه و سوء استفاده از قانون مالکیت معنوی توصیف کرد ، تنبیه کند.
موسکویچی خاطرنشان کرد که اقدامات بیشتر این چنینی در راستای حمایت از تولیدات داخلی، می تواند در زنجیره های تامین جهانی اختلال ایجاد کند، بازدهی را کاهش داده، رشد اقتصادی را متوقف کند و بی ثباتی را در بازارهای مالی افزایش دهد.
وی در حضور قانونگذاران اصلی اقتصادی که برای نشست سالیانه صندوق بین المللی پول و مذاکرات جی 20 در واشنگتن گرد هم آمده بودند، گفت که تمام این ها می تواند به شهروندان ما که باید بیش از هر چیز از آن ها حفاظت کنیم، آسیب بزند. امیدوارم که این نشست های بهاری فرصتی باشد برای آن که افراد خونسرد و منطقی ابتکارعمل را در دست بگیرند تا مذاکره و گفت و گو جایگزین لفاظی ها شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید