مخالفت سناتور آمریکایی با دائمی شدن لایحه کاهش مالیاتی

    کد خبر :264464

سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت که قویا مخالف هر برنامه‌ای است که مضمونش دائمی شدن لایحه کاهش مالیاتی اشخاص باشد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، باب کورکر به خبرنگاران گفت که زمزمه‌هایی که از دائمی شدن لایحه کاهش مالیاتی به گوش می‌رسد، با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود و برای مردم اصلا خوب نیست.

رهبران جمهوری خواهان در کنگره در حال برنامه‌ریزی برای رای‌گیری درباره طرحی هستند که در صورت تصویب، لایحه کاهش مالیاتی این کشور که موقتی است دائمی می‌شود. جمهوری خواهان در نظر دارند این طرح را تاپیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره در نوامبر سال جاری به تصویب برسانند.

هنوز مشخص نیست این طرح بتواند نظر دموکرات‌ها را که حتی با لایحه کاهش مالیاتی موقتی نیز تا مدت‌ها مخالف بودند، جلب کند. اظهارات کورکر نشان می‌دهد این طرح در بین خود جمهوری خواهان نیز با مخالفت‌هایی روبرو است.

لایحه کاهش مالیاتی که بزرگ‌ترین اصلاحات مالیاتی آمریکا از دهه ۱۹۸۰ به این سو محسوب می‌شود، اواخر سال گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان در کنگره و سنا تصویب شد. مجلس سنا این لایحه را با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف تصویب کرد.

هیچ سناتور دموکراتی به این لایحه رای مثبت نداد. با این حال آن‌ها نتوانستند در برابر اکثریت جمهوری‌خواه مانع تصویب این لایحه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید