۲۲ درصد هزینه های درمانی مردم بابت دندانپزشکی است

    کد خبر :264355

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه پس از طرح تحول سلامت هزینه های درمانی از جیب مردم از ۶۳ درصد به ۳۹ درصد رسید، گفت: ۲۲ درصد از این میزان مربوط به خدمات دندانپزشکی است.

علیرضا رئیسی در کارگاه یک روزه کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت، اظهارداشت: طرح جدید واگذاری مراکز بهداشت دهان و دندان به دندانپزشکان در شیفت عصر طبق تعرفه های مصوب است، این طرح می تواند هزینه از جیب مردم را ۳ تا ۴ درصد کاهش دهد که رقم خیلی بزرگی است.

وی افزود: ۹۲ درصد مردم خدمات دندانپزشکی را از بخش خصوصی دریافت می کنند و این در حالی است که بخاطر بالا بودن هزینه های آن بسیاری از مردم ممکن است مراجعه نکنند و دسترسی نداشته باشند.

رئیسی ادامه داد: از طرفی تعرفه های بخش دولتی نسبت به گرانی تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی پایین است، بنابراین وقتی ۴ هزار مرکز داندانپزشکی در طرح تحول سلامت در شیفت عصر به سالانه ۲ هزار فارغ التحصیل دندانپزشکی در کشور واگذار شود، علاوه بر اشتغالزایی برای این پزشکان، می توان با تعرفه های بینابینی، دسترسی به خدمت دهان و دندان را برای مردم ارتقاء داده و هزینه ها را کاهش داد.

وی مزیت دیگر این طرح را تعطیل نشدن مراکز دندانپزشکی که برای تاسیس و تجهیز آنها هزینه های زیادی شده، در شیفت عصر، بیان کرد و خطاب به کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: نهایت همکاری را داشته باشید و کمک کنید تا این فارغ التحصیلان مشغول به کار شوند تا مردم هم خدمات بیشتر و ارزان تری دریافت کنند.

رئیسی ادامه داد: در برنامه وارنیش فلوراید، همین که سالی دوبار بهداشت دهان و دندان کودکان را چک می کنید بسیار کار بزرگی است. خدمات شما در این حوزه شاخص پوسیدگی را در سه سال اخیر بسیار کاهش داده است.

به گزارش مهر ، وی برنامه های بهداشت دهان و دندان در طرح تحول سلامت را تاریخی توصیف کرد و گفت: این طرح به شرطی که دقیق و با کیفیت انجام شود در تاریخ بهداشت و درمان کشور ماندگارخواهد شد. یکی از اولویت های برنامه های معاونت بهداشت نیز ادامه قدرتمند این طرح است و هرچه بتوانیم به اجرای بهتر آن کمک می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید