فرار رو به جلوی چمران برای شانه خالی کردن از پاسخگویی

انصراف چمران از شورا: دیگر اصراری بر آمدن شورا ندارم / من به شورا نمی‌آیم، دیگر مرا نکوبید

    کد خبر :26429
در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی طرح صیانت باغات که قرار است به جای مصوبه برج باغ باشد، حواشی به دنبال داشت، به گونه‌ای که موجب مجادله لفظی چند تن از اعضای شورا شد.
به گزارش انتخاب، در جلسه سیصد و چهل و نهمین  شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد، بررسی طرح صیانت از باغات در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان درباره بند به بند آن اظهار نظر کردند اما بررسی ماده نهم این طرح که به بر اساس آن تأمین پارکینگ در احداث بنا در باغات صرفا در طبقه همکف و یا طبقات فوقانی آن صورت می‌پذیرد و ایجاد هر گونه رمپ و لوپ ممنوع خواهد شد حاشیه ساز شد به گونه‌ای که موجب مشاجره دو عضو شورای شهر تهران شد.
به نوشته شورا، اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه این چه تبصره‌ایست، چرا که هیچ کس حاضر نیست در طبقات فوقانی پارکینگ بسازد گفت: وقتی افراد می‌توانند در محدوده سطح اشغالشان پارکینگ بسازند چرا آنها را مجبور می‌کنید که در طبقات فوقانی این کار را انجام بدهند و این ملک که پارکینگ در طبقات آن ساخته می‌شود ارزش ندارد و با این تبصره مالک باید هلیکوپتر بخرد و با هلی‌برد وارد خانه‌اش شود.
همچنین احمد دنیامالی با بیان اینکه در همه دنیا پارکینگ‌ها در سطح ساخته می‌شوند و اینگونه نیست که پیشنهاد ساخت پارکنیگ در سطوح خلاف قانون باشد، ادامه داد: پارکینگ در زیر زمین، باغ و درختان را از بین می‌برد.
در ادامه، مخالفت‌های دوستی موجب اعتراض حقانی شد به گونه‌ای که خطاب به دوستی گفت: خوشحالم که شما استاندار نشدید و گرنه همه جنگل‌ها را نیز خشک می‌کردید؛ چرا هر وقت که بحث درخت‌ها پیش می‌آید شما گارد می‌گیرید.
وی با بیان اینکه تا حرف باغ می‌شود شما مخالفت می‌کنید و بحث حفظ باغات است نه آسمان آبی و زمین پاک، خطاب به دوستی که مدعی شده بود مصوبات حقانی سبب نابودی باغ شده بود، گفت: من از سال‌ها قبل از شما ، شهردار منطقه بودم و اگر شما یک سند آوردی که من برای نابودی باغ امضاء کرده‌ام از این شورااستعفا خواهم داد.
مجادله لفظی این دو عضو شورا به قدری بالا گرفت که احمد مسجدجامعی برای آرام کردن حقانی و احمد دنیامالی و انصاری نیز برای آرام کردن دوستی آمدند.
 باوجود اینکه هیات رئیسه اعضا را دعوت به سکوت می‌کرد اما دوستی خطاب به حقانی گفت: هر جا رفتی گفتی که این شورا اینطور و آنطور است و پشت سر شورا حرف‌های بدی زدی.
مهدی چمران نیز با بیان اینکه حالا همدیگر را لو ندهید، هدف ما حفظ باغات است،  به یکباره به حافظی گفت: دورغ چرا می‌گویید؟ دروغ نگو . بین این دو نفر را شما به هم زدید.
چمران با بیان اینکه ما می‌خواهیم باغات را حفظ کنیم اما باید مردم را هم در نظر بگیریم چرا که اگر پارکینگ تامین نشود نمی‌توان در این خانه‌ها زندگی کرد، گفت: این حرف‌ها بد است که ما به همدیگر می‌زنیم.
حافظی نیز خطاب به چمران گفت: مصوبات شما در مورد ساخت برج‌های 15 طبقه باغات را نابود کرد که چمران گفت: آن 15 طبقه‌ها را فراموش کنید و مردم حرف‌های پوپولیستی شما را می‌دانند. چه کسی مجوز ساخت 15 طبقه در باغات را داد؟ بروید ببینید مجوز بلندمرتبه سازی را چه کسی می‌دهد.
حافظی نیز در پاسخ به چمران گفت: شما باید اول بپذیرید که مصوبه برج – باغ بد بوده که چمران گفت: این مصوبه بد نبوده است که حافظی گفت دلیل تخریب باغات تهران همین مصوبه برج – باغ بوده است و شما مجوز ساخت برج در باغات را دادید و یک طبقه هم تشویقی و یک طبقه هم تخلف در شهرداری سبب شد که مالکان، ساختمان‌های بلند در باغات بسازند.
در این حین چمران پاسخ داد: یک طبقه تشویقی را قبول دارم اما یک طبقه دیگر را که شما مدعی هستید با تخلف ساخته شده را دوستان خوب شما در شهرداری که تخلف کردند داده‌اند نه ما.
وی با بیان اینکه سالهاست که پیگیر جایگزینی یک مصوبه به جای برج باغ هستیم، گفت: حالا دیگر چرا بد و بیراه می‌گویید؟ و این مصوبه را بر سر من می‌زنید.
چمران با بیان اینکه من در شورا نمی‌آیم و دیگر مرا نکوبید چرا که دیگر اصراری بر آمدن شورا ندارم و من هم به شورا نمی‌آیم،‌ تصریح کرد: من از ابتدا تا کنون به تغییر این مصوبه کمک کردم و من نوکر تخصص حقانی، تندگویان و سالاری هستم که در کمیسیون‌های تخصصی به دنبال پیدا کردن راه حل عملیاتی تغییر این مصوبه هستند اما این همه تاختن بر ما و دستاویز کردن باغات درست نیست.
در پایان جلسه مهدی چمران به سمت رحمت الله حافظی رفت و درحالی که حبیب کاشانی نیز در میان آنها قرار داشت مجدد بگو مگو کردند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید