تولید اولین صندلی ایمنی کودک مجهز به کیسه هوا

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
    کد خبر :264214

اولین صندلی ایمنی کودک به همراه کیسه‌های ایمنی هوا، توسط یک شرکت انگلستانی ساخته شده و در حال حاضر به مشتریان عرضه می‌شود.

یکی از ابتکارهای جالبی که در خصوص ایمنی خودرو و حوزه ایربگ‌های ایمنی صورت گرفت، مربوط به طراحی و ساخت ایربگ‌های ایمنی برای سانروف اتومبیل می‌شود که از سوی شرکت زیرمجموعه هیوندای معرفی شد و جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، اما حالا در اقدامی جدید، یک شرکت انگلیسی تحت عنوان Maxi-Cosi ابتکاری جالب به خرج داده و اقدام به طراحی و ساخت ایربگ‌های ایمنی برای صندلی کودکان کرده است که فعلا در بازار انگلستان و به قیمت 550 پوند در فروشگاه‌های معتبر خانواده عرضه می‌شود.


این صندلی با نام AxissFix Air معرفی شده است و برای نصب راحت آن به یک تسمه Isofix مجهز شده و همچنین پایه‌های چرخشی 360 درجه دارد، اما ویژگی مهم این صندلی می‌تواند 2 کسیه هوای ایمنی باشد که بر روی شانه‌های کودک قرار گرفته و هنگام تصادف از پرت شدن سر کودک جلوگیری می‌کند تا به مهره‌های گردن آن آسیبی وارد نشود. طبق گفته شرکت سازنده، این صندلی برای کودکان 61 تا 105 سانتی متر مناسب خواهد بود و ایربگ‌های تعبیه شده در این صندلی دارای سنسورهای پیشرفته بوده و به محض تشخیص ضربه در عرض تنها 0.05 ثانیه باز می‌شود تا از آسیب‌های احتمالی به کودک جلوگیری شود.


مدیرعامل شرکت Maxi-Cosi در رابطه با این صندلی اضافه کرد: چند سال پیش ما شروع به بررسی این موضوع کردیم که چگونه می‌توان از ایربگ‌های ایمنی برای محافظت از سر و گردن کودکان استفاده کرد. برای توسعه برنامه از ایربگ‌های ایمنی موتورسیکلت‌ها الگوبرداری کردیم و سپس موفق به تولید صندلی AxissFix Air به همراه ایربگ‌های ایمنی شدیم که می‌تواند حدود 55 درصد فشار وارد آمده بر روی مهره‌های گردن کودکان در هنگام تصادف‌های شدید را کاهش دهد. هرچند از این تکنولوژی می‌توان برای توسعه صندلی‌های نسل بعد اتومبیل برای بزرگسالان استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید