نگرانی مقامات تویوتا از نقض حریم خصوصی اندروید

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ۹:۰۴
    کد خبر :264164

مدیران ارشد تویوتا با ابراز نگرانی از نقض حریم خصوص در گوگل اندروید اتو، اعلام کردند که این رابط کاربری در محصولات آینده‎ی تویوتا و لکسوس وجود نخواهد داشت.

مدتی پیش بود که مقامات تویوتا، در واکنش به خواسته‌های مشتریان، اضافه کردن رابط اندروید اتو در محصولات جدید تویوتا و لکسوس را تأیید کردند. اما روز گذشته مدیران ارشد این برند ژاپنی با عقب‌نشینی از وعده‌ی خود، دلیل نبود اندروید اتو در محصولات این شرکت را یادآوری کردند.

رابط‌های اندروید اتو و اپل کارپلی، در سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروهای مدرن، یک آپشن استاندارد هستند ولی مدتی است که خودروهای ساخت تویوتا و لکسوس از این ویژگی استفاده نمی‌کنند. بر اساس وعده‌ی مقامات تویوتا، قرار بر این بود که مدل‌های آینده‌ی این برند با رابط اندروید اتو همراه باشند. مدل ۲۰۱۹ سدان آوالون اولین محصول این برند با رابط اپل کارپلی خواهد بود؛ اما به‌ دلیل نقض حریم خصوصی، آوالون جدید و دیگر خودروهای تویوتا همچنان بدون اندروید اتو فروخته خواهند شد.

مارک دیجون، مدیر اجرایی نصب برنامه‌های کاربردی در تویوتا آوالون، می‌گوید:ما در این شرکت محافظه‌کارانه عمل می‌کنیم و باید قبل از انجام یک عمل، از همه‌ی جوانب آن مطمئن شویم. هدف ما محافظت از حریم خصوصی مشتریان است. ما به رویکرد و برنامه‌های خود قاطعانه باور داریم.

شرکت خودروساز تویوتا جزو معدود برندهایی است که هنوز رابط‌های اندروید اتو و اپل کارپلی را در محصولات خود قرار نداده‌ است. اولین بار در سال ۲۰۱۵ بود که مدیران ارشد تویوتا در کنار چند شرکت دیگر، نگرانی خود از ایجاد ارتباط کامل بین سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو با برنامه‌های توسعه‌دهنده‌های دیگر را ابراز کردند. در واقع برخی شرکت‌ها سیستم اطلاعات و سرگرمی انحصاری خود را با اتصالات اندروید و اپل دارند و هنوز حاضر نشده‌اند از اندروید اتو که محصول گوگل است، استفاده کنند.

پس از گذشت یک ماه از مخالفت مدیران ارشد تویوتا با نصب اندروید اتو در خودرو، مقاله‌ای مفصل در وب‌سایت معتبر موتورترند با مضمون دسترسی‌های بیش از اندازه‌ی اندروید اتو و جمع‌آوری اطلاعات غیر ضروری در مقایسه با اپل کارپلی منتشر شد. بر اساس این مقاله، گوگل اطلاعاتی چون سرعت خودرو، میزان باز و بسته شدن دریچه‌ی گاز، مقدار روغن موتور، درجه حرارت آب، دور موتور و درواقع دامپ کامل OBD2 را با اندروید اتو به دست می‌آورد. در مقابل اپل فقط به دانستن در حال حرکت بودن خودرو در هنگام استفاده از اپل کارپلی بسنده می‌کند.

مقامات گوگل در جوابیه‌ای قابل تعمل، ادعای تیم تحریریه‌ی موتورترند را تکذیب کردند:حریم خصوصی بسیار برای ما مهم است. داده‌هایی که در مقاله موتورترند اشاره شده است همچون وضعیت دریچه‌ی گاز، مقدار روغن موتور و درجه حرارت آب، جمع‌آوری نمی‌شوند. کاربران برای تجربه‌ی بهتر، اشتراک‌گذاری اطلاعات با اندروید اتو را انتخاب می‌کنند تا سیستم در حالت رانندگی از طریق جی‌پی‌اس خودرو، راهیابی دقیق‌تری ارائه دهد.

همانطور که در جوابیه‌ی گوگل مشخص است ، جمع‌آوری داده‌های مربوط به دور موتور و سرعت خودرو با «راهیابی دقیق‌تر» توجیه شده است. تأیید بخشی از ادعای تیم تحریریه‌ی موتورترند، تصمیم مقامات تویوتا را منطقی نشان داد. سه سال است که از آن روز می‌گذرد و هنوز مدیران ارشد تویوتا و لکسوس در مورد نقض حریم خصوصی مشتریان در اندروید اتو نگران هستند.

به‌ نظر می‌رسد که اندروید اتو هیچوقت در محصولات این دو برند ژاپنی استفاده نخواهد شد. شاید با توسعه‌ی سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته‌تر توسط مهندسان تویوتا، نبود این ویژگی برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید