نشست غیر رسمی شورای امنیت در سوئد با محوریت حل بحران سوریه

    کد خبر :264097

یک دیپلمات اروپایی خبر داد که پرونده سوریه و حل سیاسی بحران این کشور یکی از موضوعات اصلی نشست غیر رسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در سوئد خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت در پایان هفته جاری در نشستی غیر رسمی در سوئد گرد هم خواهند آمد و حل سیاسی بحران سوریه یکی از اصلی ترین موضوعات این نشست خواهد بود.

بر اساس این خبر این اقدام در پی افزایش اختلافات در شورای امنیت در خصوص بحران سوریه صورت گرفته است و اجرا کنندگان این نشست امیدوارند که این گردهمایی منجر به ایجاد وحدت میان اعضای شورای امنیت در خصوص پرونده بحران سوریه شود.

یکی از دیپلمات های سوئدی در سازمان ملل به خبرنگاران گفته است که هدف از برگزاری این نشست از سرگیری مذاکرات صلح و فعالسازی تحرکات برای حل سیاسی بحران سوریه با صبر و بردباری است. این دیپلمات سوئدی که کشورش عضویت غیر دائم شورای امنیت را دارد گفت: این اقدام برای باورپذیری شورای امنیت اهمیت دارد.

شورای امنیت هر ساله نشستی غیر رسمی برای اعضای خود برگزار می کند که معمولا در اطراف نیویورک برگزار می شود اما اکنون قرار است این نشست در «باکوکرا» اقامتگاه تابستانه «داگ هامرشولد» دومین دبیرکل سازمان ملل که سوئدی بوده برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید