مدیرکل کمیته امداد استان تهران تشریح کرد

بهره‌مندی۵۳ هزار خانوارتهرانی از خدمات کمیته‌امداد/ ارائه ۳۲ بسته حمایتی به مددجویان

    کد خبر :263928

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گزارشی از تعداد خانوارهای تحت حمایت و خدمات پرداختی به آنها در سال ۹۶ ارائه کرد.

محسن ولیئی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در استان تهران ۵۳ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، گفت: از این تعداد ۴۷ هزار و ۶۱۹ خانوار در شهرها و پنج هزار و ۷۴۷ خانوار در روستاها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ بسته حمایتی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد ارائه می‌شود، بیان کرد: مهم‌ترین بسته‌های خدماتی کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت، بسته فرهنگی با محوریت بصیرت افزایی و بسته خودکفایی و توانمندی با محوریت استقلال اقتصادی خانواده‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یکی از اهداف مهم این نهاد را شناسایی ظرفیت و توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت برشمرد و افزود: کمیته امداد با شناسایی ظرفیت و استعدادهای مددجویان، ضمن ارائه آموزش‌های لازم، تا مرحله کامل خودکفایی از آنها حمایت می‌کند تا از چرخه حمایتی خارج و دیگر نیازمندان نیز بتوانند از خدمات کمیته امداد بهره مند شوند.

ولیئی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بیش از ۱۴۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان مستمری به خانوارهای تحت حمایت پرداخت شده است، بیان کرد: از این مبلغ ۳۹ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان از اعتبارات داخلی امداد و ۱۰۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان یارانه افزایشی دولتی بوده است.

وی ادامه داد: مستمری ماهیانه خانوارهای تحت حمایت بر اساس نفرات پرداخت می‌شود که خانوار یک نفره ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان و به همین ترتیب تا پنج نفره که به ۶۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به جامعه هدف این نهاد اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۸۸۸ خانوار فوت سرپرست، ۱۴ هزار و ۲۶۸ زن مطلقه و ۹ هزار و ۲۱۰ خانوار از کار افتاده از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

ولیئی ضمن تشکر از مردم استان تهران به دلیل همراهی و همیاری کمیته امداد در یاری رساندن به فقرا و نیازمندان یادآور شد: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند با شماره گیری ۷۳۵۵ تلفن ثابت، #۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، اپلیکشن سکه، استفاده از سامانه‌های بانکی و دیگر روش‌های نوین الکترونیکی کمک‌های خود را به نیازمندان اهداء کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید