مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد

استفاده از ظرفیت‌ نهادهای مردمی برای کاهش آسیب‌های اعتیاد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷
    کد خبر :263598

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در حال حاضر ۴۰۰ سمن و تشکل مردم‌نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان‌های منطقه شمالغرب فعالیت‌ می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد بیرجندی در هفتمین همایش صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در اردبیل که با حضور ۶ استان شمالغرب کشور در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌ نهادهای مردمی در تلاش هستیم تا آسیب‌های ناشی از اعتیاد را در کشور به حداقل برسانیم که تاکنون شاهد افزایش استقبال از این سمن‌ها در کشور بودیم.

وی با اشاره به اینکه وجود ۴۰۰ سمن در استان‌های شمالغرب کشور با توجه به حجم وسیع کار اندک به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: مشارکت در امر خیرخواهانه مبارزه با موادمخدر در کشور نیازمند بسیج تمامی امکانات است و ما با بها دادن به سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد سعی بر ارتقای جایگاه این نهادها در کشور داریم.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه همایش‌های منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در تمامی مناطق ۶ گانه کشور اجرایی خواهد شد، بیان کرد: در حوزه اجتماعی به ویژه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد مورد بررسی قرار گرفته و مبانی گفتمان‌سازی در منطقه سه کشور شامل ۶ استان در حال انجام است.

بیرجندی همکارهای بین‌نهادی و غیردولتی را در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر مهم خواند و افزود: برای اولین بار درصدد هستیم تا دبیران شورای هماهنگی موادمخدر ۶ استان شمالغرب کشور کارگروهی مشترکی را تشکیل داده و برنامه‌های مدون خود را در این کارگروه شامل کارگروه‌های فرهنگی و مشارکت، کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کارگروه صیانت و توانمندسازی به پیش برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توانمندسازی خانواده‌های معتادان ترک‌کرده را مهم ارزیابی و تصریح کرد: این توانمندسازی باید در وهله اول با ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار در استان‌ها اجرایی شود که در این زمینه نیز نباید از ظرفیت‌های شرکت‌ها و سمن‌های غیردولتی غافل شد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در سال گذشته طبق پیش‌بینی‌ها بیشترین تخصیص اعتبارات را در حوزه سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد پیشگیری از اعتیاد در کشور شاهد بودیم که امسال نیز انتظار داریم استان‌های منطقه سه کشور بتوانند این سهم از اعتبارات را نصیب خود کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید