معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی خبر داد

رقابت پیشتازان در مسابقه آنلاین “هفت خان”

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱
    کد خبر :263578

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از رقابت دانش‌آموزان عضو تشکل پیشتازان این سازمان در مسابقه آنلاین هوشمند هفت خان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اردشیر دهقانی با اشاره به علایق دانش‌آموزان به فضای مجازی و ضرورت جهت‌دهی آنان به مسابقات آنلاین بومی و نیز با توجه به شعار سال حمایت از تولید ملی، اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی در راستای ایجاد فضای نشاط‌آمیز در بین دانش‌آموزان، مسابقه «هفت‌خان» را با مشارکت شبکه جامع الکترونیکی خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس تحت پوشش خود، از ابتدای سال جاری برگزار می‌کند.

دهقانی در ادامه با اشاره به نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه بازی‌های اینترنتی که فرمودند: “می‌خواهند برروی ذهن ملت ما و برروی رفتار ملت ما، جوان، نوجوان، حتی کودک، اثرگذاری کنند. این بازیهای اینترنتی و اسباب‌بازیهایی که وارد کشور می‌شود از جمله‌ی همین است. این تهاجم فرهنگی به این شکل یک واقعیتی است”، افزود: امروزه دانش‌آموزان کشور حضور مؤثری در فضای مجازی دارند و می‌بایست برای حضور در این حوزه برنامه‌های متناسب و مدیریت شده ارائه شود.

وی اظهار کرد: مسابقه هفت‌خان مسابقه‌ای علمی مبتنی بر اطلاعات عمومی و تخصصی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در هفت گروه موضوعی: تاریخ و جغرافیا، انقلاب اسلامی،‌ سواد رسانه‌ای، ‌زبان انگلیسی، ‌ادبیات فارسی،‌ هوش، معارف اسلامی و اطلاعات تخصصی تشکیلات پیشتازان است که در بستر اپلکیشن تلفن همراه اجرا می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: این مسابقه دارای هفت مرحله است که پیشتازان در هر مرحله به چند دسته سؤال پاسخ می‌دهند و نهایتاً در مرحله هفتم، ۳۲ نفر در قالب دو گروه دختران و پسران به همراه مربیانشان به منظور شرکت در مرحله نهایی، که در تیر ماه ۹۷ در مشهد مقدس برگزار می‌شوند، ‌حضور می‌یابند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی خاطر نشان کرد: از بین ۳۲ نفر برگزیده کشوری، هشت نفر از کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند (۴ دختر و ۴ پسر) به‌عنوان برگزیدگان نهایی معرفی و به همراه مربیان خود مورد تشویق قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است، دانش‌آموزان علاقمند عضو تشکل پیشتازان می‌توانند تا پایان فروردین ماه سال‌جاری به منظور ثبت‌نام و شرکت در این مسابقه به آدرس اینترنتی http://haftkhaan.ir و یا dat.ir مراجعه و اپلکیشن مسابقه را دریافت کنند.

گفتنی است در مرحله نهایی، به دو نفر اول دو سکه تمام بهار آزادی، به دو نفر دوم یک سکه تمام بهار آزادی و به دو نفر سوم نیم‌سکه بهار آزادی و به دو نفر چهارم ربع‌سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید