پیرگوشی چیست؟

    کد خبر :263538

دلبری گفت: با شروع سالمندی، سلول‌های شنوایی، قدرت بازسازی لازم را از دست می‌دهند که منجر به افت شنوایی در افراد می‌شود.

احمد دلبری دکترای تخصصی طب سالمندی در شبکه رادیویی سلامت در خصوص کم شنوایی در دوران سالمندی گفت: با شروع دوران سالمندی، سلول های شنوایی، قدرت بازسازی لازم را از دست می دهند که این امر، منجر به افت شنوایی در سالمندان می شود؛ از این رو، علت کاهش شنوایی در دوران سالمندی، پیرگوشی است؛ به طوری که بیش از ۴۱ درصد از افراد آن را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: سفتی و اختلال در عملکرد سه استخوان گوش میانی، قرار گرفتن در محیط های پر سر و صدا، بیماری های قلبی عروقی، پرفشاری خون، اختلال عروقی ناشی از دیابت و ژنتیک، از جمله عوامل موثر در ایجاد و پیشرفت پیرگوشی است.

این دکترای تخصصی طب سالمندی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه روند سنگین شدن گوش به صورت تدریجی است، اکثر سالمندان متوجه این کاهش شنوایی نمی شوند و بیش تر اوقات، خانواده کاهش شنوایی را تشخیص می دهند.

علائم پیرگوشی

وی در ادامه به علائم پیرگوشی اشاره کرد و گفت: از علائم سنگینی گوش ناشی از پیرگوشی می توان به مشکل در شنیدن اصوات زیر مثل س و ش اشاره کرد، این افراد، فهم درستی از مکالمات به خصوص در محیط های شلوغ ندارند و همچنین شنیدن صدای مردان برای آنها به خاطر بم بودن راحت تر است.

دلبری با بیان اینکه برخی صداها برای سالمندان آزار دهنده است، افزود: کاهش شنوایی در هر دو گوش و به صورت یکسان است، این افراد تصور می کنند گفتار و صداها را می شنوند؛ ولی آنها در فهم دچار مشکلند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این دکترای تخصصی طب سالمندی در پایان در خصوص راه های درمان پیرگوشی اظهار کرد: درخصوص درمان هم باید گفت درمان پیرگوشی، بیشتر با استفاده از سمعک و توانبخشی شنیداری، ممکن است و درمان دارویی و جراحی، کمک کننده نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید