ایران تا ۲۰۲۰ دبیرکل«اکو»شد

    کد خبر :263118

بیست و سومین شورای وزیران اکو در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

در این اجلاس وزرای شرکت کننده تصمیمات لازم جهت اجرایی شدن مصوبات موافقتنامه های اکو را اتخاذ کردند تا توسعه منطقه ای و به تبع آن سطح زندگی مردم منطقه ارتقاء یافته و مردم منطقه اکو نتایج ملموس همکاری های اقتصادی را در زندگی خود احساس کنند.

از دیگر مصوبات اجلاس موضوع انتصاب دبیرکل سازمان بود که دبیرکلی اکو به مدت ٣ سال از ٢٠١٨ تا ٢٠٢٠ به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

در بیانیه اجلاس کشورهای عضو از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت(WTO) حمایت کردند و مانع تراشی های بعضی کشورهای خارج از منطقه را محکوم کردند.

به گزارش مهر،همچنین پروتکل اصلاحی موافقتنامه مربوط به موسسه استاندارد اکو که مقر آن در جمهوری اسلامی ایران می باشد تصویب شد و راه برای راه اندازی کامل این موسسه مهم که برای توسعه تجارت در منطقه بسیار ضروری است هموار گردید.

محکوم کردن تحریم های یک جانبه اقتصادی علیه کشورها که مانع توسعه اقتصادی و تجارت آزاد میان ملت ها است از دیگر بندهای بیانیه وزیران بود.

همچنین تصمیماتی برای مشارکت موثرتر اکو در بازسازی افغانستان اتخاذ شد از جمله طراحی ساز و کار مناسب برای کارآمد تر شدن صندوق ویژه اکو برای بازسازی افغانستان.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید