یک ادعای جنجالی: کاوه مدنی جاسوس بود!

    کد خبر :263030

روزنامه اصولگرای وطن امروز به موضوع خروج کاوه مدنی معاون سابق سازمان محیط زیست از ایران واکنش تندی نشان داد و در ادعایی درباره فرد مذکور نوشت: کاوه مدنی، معاون سازمان محیط‌زیست و یکی از متهمان پرونده جاسوسی محیط‌زیستی از کشور فرار کرد.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود درباره فرار کاوه مدنی از کشور آورده است: کاوه مدنی، معاون دوتابعیتی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که در ماجرای جاسوسی «موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان» نام او به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شده بود، بدون سروصدا از ایران فرار کرد. مدنی که ممنوع‌الخروج شده بود، به طرز مشکوکی توانست از ایران خارج شود و حالا مدتی پس از خروج از ایران، از سمت خود استعفا کرده و گفته است به ایران بازنمی‌گردد.

حالا ماجرا این است. کاوه مدنی که تابعیت انگلیسی دارد و ارتباطات غیرشفاف او در انگلیس به‌گونه‌ای است که در یک کالج سلطنتی در لندن مشغول به کار شده بود، در مقابل چشم دستگاه امنیتی به عنوان معاون رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست انتخاب و مشغول به کار می‌شود؛ مدتی بعد در یک پرونده بزرگ جاسوسی که در پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی انجام می‌شد، نام او از سوی متهمان و دستگیرشدگان مطرح می‌شود و حالا براحتی از کشور گریخته است. نام کاوه مدنی بهمن سال گذشته و پس از دستگیری تعدادی جاسوس که در پوشش فعالیت‌‌های محیط‌زیستی اطلاعات محرمانه و موشکی کشور را به سرویس‌‌های جاسوسی بیگانه می‌فروختند، مطرح شد.

5 ماه از انتصاب مدنی به معاونت سازمان محیط‌زیست نگذشته بود که افشای یک پرونده جاسوسی تحت پوشش محیط‌زیست، پای کاوه مدنی را نیز به این موضوع باز کرد. افراد دستگیر شده در این پرونده که عمدتا مربوط به موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان بودند، توانسته بودند در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط‌زیستی اطلاعات طبقه‌بندی شده کشور در حوزه‌های استراتژیکی همچون موشکی را جمع‌آوری و در اختیار سرویس‌‌های جاسوسی بیگانه قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید