لزوم سرمایه گذاری و اعتبار بخشی در حوزه دهان و دندان

    کد خبر :262947

مشاور وزیر در امور دندان پزشکی گفت: باید سرمایه گذاری بیشتری در حوزه دهان و دندان با هدف کاهش پوسیدگی انجام شود.

رزمی مشاور وزیر در امور دندان پزشکی صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجاه و هشتمین کنگره دندان پزشکی که در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: بحث دندان پزشکی یک مسئله مهم در حوزه سلامت است؛ با توجه به ماموریتی که بر عهده دبیرخانه گذاشته شده است پاسخگوی انتظارات هستیم تا در عرصه آموزش و پژوهش سیاست‌های خاص خود را داشته باشیم.

وی بیان کرد: توجه به سلامت و بحث پیشگیری یکی از دعدغه‌های ما در وزارت بهداشت است، باید از نیروهایی استفاده کنیم که دانش مردم را بالا ببرند.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندان پزشکی ادامه داد: متولیان نظام سلامت دهان و دندان باید به این اصل برسند که لازم است بودجه و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شود، خوشبختانه دندان پزشکی ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

رزمی عنوان کرد: توسعه کمی مراکز دندان پزشکی با در نظر گرفتن استانداردها انجام شده است و ما در حوزه اعتبار بخشی، نظارت‌هایی بر دوره های آموزشی داشته تا سطح کیفیت ارتقا پیدا کند؛ مدیران دندان پزشکی باید به ارتقای استاندارد ها توجه داشته باشند.

وی افزود: نیروی حد واسط را باید آموزش و توسعه دهیم تا در حوزه‌های اثربخش بکار گرفته شوند و به نظرم باید در عملکرد این حوزه بازنگری شود، باید هر برنامه‌ای پایش و اثربخشی آن مشخص شود.

در حوزه بهداشت وپیشگیری کارنامه خوبی نداریم

وی ادامه داد: ما در حوزه بهداشت و پیشگیری کارنامه خوبی نداریم و روند آموزشی ما در مقطعی دچار افت شده است، پس باید در امر آموزشی ورود کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مشاور وزیر ادامه داد: وزیر بهداشت توجه ویژه ای به بحث دندان پزشکی دارد و از طرح‌های عملیاتی حمایت کامل می‌کند.

وی اظهار کرد: انجمن دندان پزشکی تعامل خوبی با دبیرخانه دارد و خوشبختانه همکاری و همیاری خوبی با سازمان های مردم نهاد در این حوزه در حال انجام است، از نیروهای حد واسط باید استفاده بهینه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید