6 محصول داخلی سودآور برای دلالان خودرو

    کد خبر :262784

نگاهی به بازار خودروهای تولید داخل و محصولاتی که با بیشترین حاشیه سود و متقاضی در بازار عرضه می‌شوند.

با اینکه رکود تنها صدایی است که از بازار اتومبیل در نخستین فصل از سال 97 به گوش می‌رسد ولی هنوز هم محصولاتی وجود دارند که در بین گزینه‌های تولیدی از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و ضمن داشتن کیفیت مناسب، خریداران را به سمت خود جذب می‌کنند. یک بررسی کوتاه در بازار نشان می‌دهد این قبیل خودروها موفق شده‌اند با پیشی گرفتن میزان تقاضا از عرضه، دارای حاشیه سود مناسبی شده و ضمن خلق فرصت سوداگری و سوددهی، توجه بسیاری از خریداران را که در حالت عادی تمایلی به این قبیل محصولات نداشته به سمت خود جذب کنند. این 7 محصول که معرفی آنها در ادامه می‌آید مهمترین محصولاتی هستند که قادرند به شما علاوه بر سواری و کیفیت خوب، سود بالایی ارائه کنند.

دنا پلاس / دنا پلاس توربو

محصول جدید ایران خودرو با داشتن خطوط زنده بدنه، امکانات خوب و موتور گیربکس نیرومند و البته هماهنگ، موجبات اقبال بالای مشتریان را به دنا در این کلاس پررقابت به وجود آورده است. با اینکه قیمت نمونه پلاس و توربو پلاس دنا به 48 و 53 میلیون تومان در کارخانه محدود می‌شود ولی بهای بازاری سدان پرچم‌دار ایران خودرو تا 56 و 63 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و حاشیه سود بالایی را عاید مالکانش نمود. این خودرو که نسبت به رقبای هم رده قیمت کمتر و امکانات بهتری دارد حتی در روزهای قبل از تعطیلات نوروزی به مرز 60 و 65 میلیون تومان هم رسید. گفته می شود با وجود تیراژ 45 هزار دستگاهی دنا در سال 96، در سال 97 شاهد رشد چشم گیرتری خواهیم بود و حتی ممکن است دو برابر شود.

رنو ساندرو استپ‌وی

ممکن است سال آخر حضور خود در ایران را بگذراند ولی این ابدا به معنای کاهش محبوبیت نیست و استپ‌وی همچنان رکوردار حاشیه سود و حباب قیمت در بین محصولات ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی بازار است. با اینکه بهای نمونه فول اتومات این خودرو در کارخانه 55 میلیون تومان بوده ولی هم‌اینک استپ‌وی را در بازار تا 67 میلیون تومان هم خرید و فروش می‌کنند. عمده این محبوبیت به کیفیت ساخت خوب، طراحی خاص و اعتبار بالای برند رنو در ایران برمی‌گردد.

پژو 2008

اعجوبه پرفروش پژو در ایران هم وضعیت خوبی داشته و با ثبت ۱۶ هزار سفارش در یک هفته یک رکورد جدید در زمینه حجم فروش را از خود به جای گذاشت. با اینکه قیمت فعلی ۲۰۰۸ از سوی ایکاپ حدود ۱۰۳ میلیون تومان اعلام شده ولی این کراس‌اوور کامپکت موفق توانسته در بازار تا بیش از ۱۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شود و سود بالایی را عاید مالکان خوش‌شانس خود کند.

مزدا 3 تیپ 4

پیرمرد خوشتیپ ژاپنی با گذشت 9 سال از نخستین روزهای تولیدش در ایران بازار گرمی داشته و سال ۹۶ را با تولید بیش از ۹ هزار دستگاه با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است. مزدا3 (نیمه فول) که در کارخانه بهایی 131 میلیونی دارد در بازار تا 143 میلیون تومان هم معامله می گردد که فاصله نسبتا زیادی است.

S7 هایما و سوزوکی گرند ویتارا کلاس 10

ویتارا این اس‌یووی کوچک و قلدر ژاپنی با طرح بدنه جعبه‌ای، توان مناسب در آفرود و اتاق جادار یکی از بیشترین حاشیه سودها را در صنعت خودرو ایران داشته و فاصله قیمت بازار و کارخانه این خودرو در مرز 25 میلیون تومان قرار دارد. این یعنی اگر مشتاق داشتن چنین اتومبیلی هستیم باید با یک اضافه پرداخت 25 میلیونی در مقایسه با نمایندگی، در روزهای ابتدایی سال ۹۷ باید برای خرید ویتارا بهایی 172 میلیون تومانی پرداخت کنیم. هایما نیز فعلا بدلیل توقف فروش از سوی ایران خودرو قیمت بالایی دارد.

6 محصول داخلی سودآور برای دلالان خودرو

 

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
دنا پلاس 48/000/000 56/000/000
دنا پلاس توربو 53/000/000 63/000/000
 استپ‌وی 55/000/000 65/000/000
پژو 2008 103/000/000 131/000/000
مزدا 3 نیمه فول 131/000/000 143/000/000
ویتارا کلاس 10 147/000/000 172/000/000
هایما S7 95/000/000 110/000/000

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید