بهادر مولایی؛ پدیده ای که در حسرت طلا ماند!

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
    کد خبر :262660

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران بعد از چند سال دوری از تخته تصمیم به خداحافظی گرفت.

یکی، ۲ سال بعد از ظهور بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین وزنه برداری، یک جوان دیگر که اتفاق هم استانی سلیمی هم بود؛ خودش را برای رسیدن به رکوردهای فوق العاده در این دسته آماده کرد.

بهادر مولایی که به تازگی ۲۶ سالگی خود را جشن گرفته، اولین مدال خود را در رده سنی بزرگسالان سال ۲۰۱۱ با ایستادن روی سکوی دوم قاره کهن کسب کرد.

با اینکه بهادر قدرت خودش را خیلی خوب به کادرفنی نشان داده بود؛ اما المپیک لندن هنوز برای حضور جوان ۲۰ ساله ای مثل او زود به نظر می رسید. بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته فوق سنگین به لندن رفتند و با طلا و نقره بازگشتند.

با این حال شانس در سال ۲۰۱۳ به بهاد مولایی هنگامی که فقط ۲۱ سال داشت، رو کرد. اختلافات بین ملی پوشان باتجربه وزنه برداری با کوروش باقری بالا گرفت و این فرصتی برای مولایی بود تا توانایی های خود را نشان دهد. این جوان بابلسری در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ به عنوان تنها نماینده ایران در دسته فوق سنگین شرکت کرد و با وجود تلاش فراوان به مدال نقره رسید.

این اولین و آخرین حضور مولایی در مسابقات جهانی محسوب می شد. البته او در سال ۲۰۱۳ به مدال نقره یونیورسیاد جهانی هم رسیده بود. وزنه بردار مازندرانی با بدشانسی بزرگی مواجه شد و رباط صلیبی پاره کرد تا مدتی را برای بازگشت به این رشته مجبور به درمان خود باشد.

بهادر مولایی برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ از یک سال قبل استارت زد. نقره مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ و برنز این رقابت ها در سال ۲۰۱۶ حاصل کار این وزنه بردار بود.

با اینکه کمتر کسی تصور می کرد بهادر مولایی در ترکیب اصلی تیم ملی برای المپیک ۲۰۱۶ ریو جایی نداشته باشد؛ او با تصمیم سجاد انوشیروانی خط خورد؛ در حالی که حتی در مراسم بدرقه ورزشکاران توسط رییس جمهور نیز شرکت کرده بود!

به گزارش ورزش سه، این اتفاق آنقدر برای بهادر سنگین بود که شبانه تصمیم گرفت همراه با خانواده اش به شمال کشور برود و مدتی دور از حواشی باشد؛ اما شاید نمی دانست اتفاق بدی در راه است. تصادف شدید بهادر مولایی که منجر به مصدومیت شدید خودش و فوت یکی از اقوامش شد، او را تا مدت ها دور از تخته وزنه برداری نگه داشت و باعث شد تا ملی پوشی که تصور می کرد به ریودوژانیرو برود، المپیک را از روی تخت بیمارستان تماشا کند.

این اوج بدشانسی استعداد ناب وزنه برداری ایران بود که باعث شد دیگر نتواند مثل قبل به تخته بازگردد. در ۲ سال اخیر بهادر مولایی بارها برای بازگشت به دوران اوج تلاش کرد؛ اما مصدومیت های کهنه اجازه تمرین پرفشار را نمی داد. حالا این وزنه بردار در ۲۶ سالگی به مربیگری روی آورده و اعلام خداحافظی از تخته وزنه برداری کرده تا همیشه در حسرت مدال طلا و حضور در المپیک بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید