وقتی خوانندگان هم مجری می‌شوند!

    کد خبر :262534

رادیو آوا مدتی است از فعالان عرصه موسیقی به عنوان مجری بهره می برد که این افراد به معرفی قطعات می پردازند؛ اتفاقی که به تخصصی تر شدن این شبکه منجر شده است.

از جمله شبکه های رادیویی که این روزها صدایش خیلی جاها از منزل و تاکسی تا گوشی های همراه شنیده می شود رادیو آواست؛ شبکه ای که پخش موسیقی ایرانی باکلام و بی کلام و موسیقی خارجی بی کلام را در جدول پخش برنامه هایش دارد.

اما این شبکه به تازگی دست به ابتکاری زده و از حضور خوانندگان و نوازندگان عرصه موسیقی به عنوان مجری استفاده می کند که به معرفی قطعات می پردازند و به این شیوه مردم هم با قطعاتی که می شنوند بهتر آشنا می شوند هم اینکه می توانند با فعالان عرصه موسیقی بهتر آشنا شوند؛ افرادی که ممکن است کمتر اسم و صدای آنها را شنیده باشند.

این رویکرد که خود خوانندگان اجرای بخش های عصرگاهی یا شامگاهی رادیو آوا را بر عهده می گیرند یک ویژگی دارد و آن، این است که مخاطب با خواننده و نوازنده خود اثر آشنا می شود و صاحب اثر می تواند گاهی توضیحات بهتر و مفیدتری درباره آثار موسیقایی خود و حتی دیگر قطعات و تصنیف های مهم و مطرح ارایه دهد.

سیاست اخیر همچنین می تواند رادیو آوا را از یک شبکه رادیویی صرف ارتقا داده و آن را تخصصی تر کند و البته خوب است که در کنار پخش تصنیف های محلی و بومی ایرانی و قطعات پاپ، قطعات کلاسیک خارجی نیز بیشتر از این شبکه پخش و به ویژه توسط همین مجریان که متخصص موسیقی هستند، معرفی هم بشود.

در حال حاضر معدود قطعات کلاسیک خارجی از رادیو آوا پخش می شود ولی می توان تعداد بیشتری از این قطعات را پخش و معرفی کرد همچنین گرچه به تازگی قطعات شاخص بدون کلام ایرانی از این شبکه بیشتر پخش می شود ولی جا دارد باز هم این بخش تقویت شود.

رحمت الله تاتار، فرهاد برنجان، میثم معافی و… از خوانندگانی هستند که در این ایام در بخش های مختلف رادیو آوا به اجرای برنامه پرداخته اند و انتظار می رود این اسامی به مرور گسترده شود و از متخصصان موسیقی در شاخه های مختلف آهنگسازی، نوازندگی و … بیشتر استفاده شود. از سوی دیگر ما پژوهشگران و مدرسان موسیقی شاخصی داریم که از ظرفیت و توان آنها نیز می توان استفاده کرد.

همچنین از دیگر اقدامات جدید این شبکه پخش اخبار موسیقایی است که با توجه به رویکرد موسیقایی شبکه می توان در یک بازه زمانی تاثیر این اخبار را در یک شبکه تخصصی و میزان بازدهی آن را بررسی و سپس درباره آن قضاوت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید