آتش‌سوزی مهیب به خانه‌های جنوب سیدنی رسید

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
    کد خبر :261997

صدها مامور آتش‌نشانی در استرالیا برای مهار آتش‌سوزی وسیعی که بنابه گزارش‌ها به خانه‌های حومه جنوبی سیدنی رسیده تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان آتش نشانی نواحی روستای “نیو ساث ولز” گفت نگران است که اخگرها با جهش باعث ایجاد آتش‌سوزی‌های تازه شوند.

به بعضی از ساکنان دستور داده شده است در نقاط امن پناه بگیرند چون ترک محل در این مقطع خطرناک است. آب و هوای جنوب شرقی استرالیا برای این وقت سال بیش از حد داغ بوده است.

شین فیتسیمونز از سازمان آتش نشانی منطقه گفت که آتش سوزی “خیلی مهیب” است. بادهای شدید شعله های آتش را به طرف شمال و شرق به سوی نواحی مسکونی در حومه سیدنی می رانند.

به گزارش بی‌بی‌سی، آتش سوزی حدود ۲۵۰۰ هکتار زمین را سوزانده است.

شبکه سی بی اس نیز در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۷۰ دستگاه آتش نشانی در طول جاده هایی که نواحی طبیعی را از مسکونی جدا می‌کند مستقر شده‌اند و همزمان بالگردها در حال ریختن آب از بالا هستند.

مالکولم ترنبال، نخست وزیر استرالیا از واکنش سازمان آتش نشانی تقدیر کرده است.

او گفت: هوا برای این فصل سال بیش از حد داغ است و این مایه نگرانی شدید است اما ما مجبوریم با بدترین بلایای طبیعی مقابله کنیم.

همچنین بنابر گزارش اس بی اس، پلیس “نیو ساث ولز” اعلام کرده است که این ناحیه اکنون “صحنه جرم” تلقی می شود اما سازمان آتش‌نشانی می گوید هنوز نمی توان در مورد عمدی بود شروع آتش سوزی قضاوت کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید