اجرای مرحله دوم رها سازی آب در دریاچه ارومیه

    کد خبر :261914

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: مرحله دوم رها سازی آب به سمت دریاچه به میزان حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از سدهای شهرچای، بوکان، مهاباد و ساروق تکاب در حال انجام است.

دانشجو در گفت و گو با  ایسنا با اشاره به عمده اقدامات این شرکت در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از اقدامات مصوب، کاهش 8درصدی مصارف در حوزه کشاورزی در هر سال بود که بر اساس پیش بینی این مقدار در 5 سال باید به کاهش 40 درصدی می‌رسید و این موضوع تا حدودی اعمال شده و با صرفه جویی 31 درصدی در حوضه، بخشی از این میزان ذخیره شده است.

وی اظهار کرد: هرساله بخشی از آب ذخیره شده پشت سدها به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود که امسال نیز حدود 280 میلیون متر مکعب آب از سدها به سمت دریاچه رهاسازی شده که این مقدار با احتساب روان آب رودخانه ها تاثیرات مثبت خود را بر دریاچه داشته است.

وی در خصوص سایر فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: اقدامات این شرکت در سه بعد سازه‌ای، حفاظتی و فرهنگی است که در بخش سازه‌ای می‌توان به ساخت سد سیلوه و انتقال آب از آن به سوی دریاچه و همچنین لایروبی وسیع رودخانه ها و انهار، در بخش حفاظتی اقداماتی از قبیل مراقبت از برداشتهای غیر مجاز و انسداد چاههای غیر مجاز و برقراری اکیپهای گشت و بازرسی جهت جلوگیری از تخلفات منابع آبی اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید