روایت واقعی از کودکان کار در مستند «خواب و بیدار»

    کد خبر :261826

مجموعه مستند «جستار» یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) ساعت ۲۱:۳۰ با پخش مستند «خواب و بیدار» به کارگردانی ارد زند روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، رضا رشیدیان ـ طراح و تهیه‌کننده «خواب و بیدار» ـ درباره این مستند گفت: پدیده کار کودکان دستمایه روایت «خواب و بیدار» قرار گرفته است. در این فیلم زندگی کودکی بازسازی شده که خود و خانواده‌اش با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند. در حقیقت این مستند روایتی واقعی از اتفاقاتی است که در زمان تولید به طور موازی در زندگی خانوادگی این کودک کار رخ داده است.

این تهیه‌کننده گفت: کار کودکان همواره مساله‌ قابل توجهی در حوزه مسایل اجتماعی بوده و هست؛ پدیده‌ای که شرایط بد اقتصادی و فرهنگی در سطوح فرو دست جامعه از مهمترین عوامل به وجود آمدن آن است و کودکان را از اقتضائات دوران رشد و تعلیم و تربیت محروم کرده و منجر به از بین رفتن استعداد و توانایی‌های آتی آنها می‌شود.

رشیدیان ادامه داد: «خواب و بیدار» با نگاهی به زندگی کودکانی ساخته شده که متاسفانه خود والدین کودکان کار فردا خواهند بود و این میراث به طور پی در پی نسل‌های متوالی را دچار سرنوشتی نامیمون می‌سازد.

این مستند که در بخش مسابقه سینما حقیقت به نمایش درآمده و موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فیلم رشد شده است، یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش و دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) ساعت ۱۳:۱۵ بازپخش خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید