هشدار تشدید آتش‌سوزی گسترده در جنوب غرب سیدنی

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۳۶
    کد خبر :261748

در حالیکه وزش بادهای شدید و غیرقابل پیش‌بینی آتش‌سوزی مهیب در جنوب غرب سیدنی را شعله‌ورتر و عملیات اطفاء حریق را دشوارتر کرده، پلیس در جست‌وجو برای یافتن مظنون احتمالی این آتش‌افروزی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که آتش به محدود نظامی “هولسوورتی” رسیده و قبل از اینکه تحت کنترل درآید به یکی از ساختمان‌های آن آسیب وارد کرده است.

با این حال راکتور هسته‌ای “لوکاس هایتز” از آسیب این حریق در امان مانده و نیروهای خدمات اضطراری، یک طرح حفاظتی را در این محل پیاده کرده‌اند.

کمیساریای خدمات آتش‌نشانی محلی این منطقه آسیب‌های بیشتری را پیش بینی کرده و با ناپایدار، پویا و خطرناک خواندن وضعیت از بروز فاجعه احتمالی در عصر امروز (یکشنبه) خبر داده است.

همچنین افزایش وزش بادهای شدید تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در منطقه آتش را بیشتر شعله‌ور می‌کند.

در حالیکه بالگردهای آب‌پاش در تلاش برای مهار آتش هستند، ۷۰ دستگاه کامیون برای جداسازی منطقه مسکونی از پوشش گیاهی نزدیک محل آتش‌سوزی به کار گرفته شده‌اند.

با وجود تلاش شبانه‌ی بیش از ۵۰۰ آتش نشان و ۹۸ ماشین آتش نشانی برای مهار آتش، تا کنون ۱۰۰۰ هکتار از پوشش گیاهی در اطراف مناطق هولسوورتی و “منای” از بین رفته است.

آتش نشانان اعلام کرده‌اند برای تخلیه منطقه مسکونی بسیار دیر شده و تنها به ساکنان توصیه شده که در مکان‌های امن پناه بگیرند.

با این حال تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر صدمه دیدن یا کشته شدن فردی داده نشده و پلیس استرالیا اعتقاد دارد آتش سوزی عمدی بوده است.

پارک‌های ملی منطقه نیز برای احتیاط تعطیل و در پی این آتش سوزی پادگان‌های نظامی هولسوورتی تخلیه شده‌اند.

نگرانی‌های جدی مبنی بر احتمال رسیدن آتش به یک ناحیه ذخیره سوخت در این پایگاه وجود دارد و نیروهای آتش نشانی در تلاش برای حفاظت از آن هستند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این آتش صبح امروز با رسیدن به مناطق مسکونی در حال نزدیک شدن به خانه‌ها بود که با هشدار پلیس ساکنان این خانه‌ها تخلیه شدند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید