مدیر کل تربیت بدنی از تأمین اعتبار مدارس مناطق محروم گفت/ مدیر استان محروم: وضعیت تجهیزات ورزشی مطلوبنیست!

    کد خبر :261147

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در برنامه «پرانتز باز» از تامین اعتبار مدارس کل کشور به ویژه مناطق محروم به منظور تجهیز امکانات ورزشی خبر داد اما مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در همین برنامه وضعیت تجهیزات و فضای ورزشی مدارس را نامطلوب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در خصوص نقش ورزش در ایجاد نشاط دانش آموزان گفت: ما یک درس تربیت بدنی داریم و یک فعالیت های ورزشی. هم خروجی درس تربیت بندی و هم فعالیت های ورزشی منجر به بازی میشود و این بازی موجب شادی و نشاط در دانش آموزان می شود. دانش آموزان هم این درس را دوست دارند اگر به پیشینه تربیت بندی در سنوات گذشته برگردیم می بینیم که این درس خیلی مورد علاقه دانش آموزان است در طول هفته هم انتظار می کشند که که ساعت درس تربیتبدنی فرا برسد.

تربیت بدنی برای ایجاد نشاط در دانش آموزان کافی نیست!

وی درباره عدم کفایت این واحد درسی برای ایجاد نشاط در دانش آموزان اظهار داشت: درس تربیت بدنی کفاف این قضیه را نمی دهد چون دانش آموزان ما در طول هفته یک ساعت و نیم تا دو ساعت درس تربیتبدنی دارند که آن هم سر فصل های خاص خودش را در حیطه هایدانشی، نگرشی، مهارتی و آمادگی جسمانی دارد. دبیر تربیت بدنیهم سعی می کند طبق این سرفصل ها با استفاده از کتاب راهنمای معلم،کلاس خود را مدیریت و سازماندهی کند اما در آموزش و پرورش مخصوصا در این چند سال اخیر برنامه های مختلفی سیاست گذاری شده است و در سراسر استان ها در ادارات آموزش و پرورش این سیاست ها به صورت برنامه های عملی اجرا می شود.

جعفری با اشاره اختصاص دادن زنگ تربیت بدنی به دروس دیگر بیان داشت: با توجه به حساسیتی که در درس تربیت بدنی ایجاد شده اگر جایی این کار را کردند اولین کسی که تخلف کرده مدیر مدرسه است.

اولویت مدارس محروم برای اختصاص بودجه ورزشی

وی درباره ارائه اعتبارات لازم به منظور تامین تجهیزات ورزشی مدارس گفت: ما در کل کشور 750 منطقه آموزشی داریم نزدیک به 105 هزار مدرسه داریم از این 750 منطقه آموزشی که در 32 استان قرار دارد. یکی از مهم ترین اتفاقات خوبی که در بهمن ماه افتاد اعتباراتی بود که معاونت تربیت بدنی و سلامت 27 صدم ارزش افزوده توانست جذب کند و همه یاین اعتبارات را که نزدیک به 25 میلیارد بود به کل استان ها با توجه به شاخصه های موجود توزیع کردند به ویژه اینکه مدارس محروم در اولویتبودند به دلیل اینکه شاید درآمد اختصاصی نداشته باشند و مشارکت هایمردمی نباشد.

امکانات ورزشی استان سیستان با حد مطلوب فاصله دارد

علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات ورزشی در مدارس سیستان بلوچستان گفت: از نظر امکانات و تجهیزات و فضای ورزشی مطلوب نیست به هر حال استانی هستیم که حالا حالاها باید در این زمینه کار بکنیم. وزارت خانه و حوزه معاونت تربیت بدنی وزارت خانه اهتمام زیادیبرای امر ورزش و توسعه تجهیزات ورزشی داشته است اما خیلی نباید ورزش را به امکانات گره بزنیم. شما در یک مدرسه فاقد امکانات هم میتوانی یک فضای با نشاط ورزشی و مسابقات محلی برگزار کنیم و تاکید ما هم همین است. البته این به معنای این نیست که از امکانات روز ورزشی والیبال و فوتبال و مواردی که نسل جوان به آن علاقه دارد استفاده نکنیم منتها تربیت بدنی را منحصر به این ها نکنیم.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 16 روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیرتولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید