چگونه حافظه بلند مدت خود را تقویت کنیم؟

    کد خبر :260982

تفکر مثبت یا مثبت اندیشی یکی از راه‌هایی است که به تقویت حافظه بلند مدت کمک می‌کند. نگهداری خاطرات و داشتن آلبوم خاطرات هم در بهبود قدرت حافظه موثر است.

مرور خاطرات کودکی را فراموش نکنید

غالبا به یاد آوردن خاطرات قبل از سه سالگی دشوار است،‌ زیرا در این سن هنوز مهارت‌‌های زبانی به خوبی رشد نکرده‌اند برای همین کسی خاطرات آن سنین را به یاد نمی آورد ولی برای سنین کودکی جهت یادآوری و مرور خاطرات خوب کودکی می توانید با ورق زدن آلبوم عکس‌، و یا یادآوری خاطره خوش مسافرت‌های خوبی که رفته اید، کارت تبریک‌های قدیمی تولد و نامه‌‌هایی که بادوستان و عزیزانتان رد و بدل کرده‌اید، سرک بکشید.

گاهی وقت‌ها ممکن است لحظات شاد خود را فراموش کنید از این رو یادآوری آنها برایتان اهمیت بسیاری دارد.

آلبوم‌های عکس‌تان را در جایی نزدیک قرار دهید تا مدام بتوانید آن را تماشا کنید.

خاطرات خوش زندگیتان را بازگو کنید

بازگویی اتفاقات خوب گذشته شما را در آن موقعیت قرار داده و حس خوبی به شما می دهد که این حس روی مغز و حافظه شما تاثیر بسزایی خواهد داشت

تفکر شاد داشته باشید

تفکر مثبت، یا به عبارتی مثبت‌اندیشیدن می‌تواند در زندگی‌تان تغییر ایجاد کند به سبب اثر خاطراتی که از کودکی دارید هر چه بزرگ‌تر می‌شوید، کمتر حوادث را به شکل مثبت می‌بینید.

این مسئله ممکن است نتیجه تجربیات زندگی نظیر حوادث استرس‌زا باشد.

اما به خودتان اجازه این کار را ندهید همیشه به راه‌هایی فکر کنید که با کمک آنها، یک حادثه از شما شخص قوی‌تر و محکم‌تری می‌سازد.

در جمع آوری خاطرات خود کوشا باشید

داشتن آلبوم خاطرات، کاری سرگرم کننده و شیوه خوبی برای حفظ خاطرات خوب شما است.

بعضی از افراد، ته‌بلیت‌ها، بروشورها یا کارت‌پستال‌های اماکنی که از آن دیدن کرده‌اند و حتی برگ یا یک گل از پارک یا پیاده‌رویی را که دوست دارند، نگه می‌دارند، شما می‌توانید تمام این یادگاری‌ها را به دفتر خاطراتتان اضافه کنید.

اگر فکر می‌کنید به خلاقیت بیشتری در کارتان نیازمندید، می‌توانید کتاب‌ها و مواد خاصی را نیز تهیه کنید.

خوراکی‌های مورد علاقه کودکی‌تان را مزه مزه کنید

شاید تعجب کنید ولی همیشه ما با خوراکی‌ها ارتباط ذهنی برقرار می کنیم و این ربطی به سن و سال ندارد.

یادآوری طعم‌های دلخواه‌مان در گذشته، مارا به آن زمان می برد و تلنگر خوبی جهت مرور خاطرات کودکی مان است خیلی اوقات بو و مزه می‌توانند شما را یاد یک اتفاق خاص بیندازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید