درخواست گاتزتا دلو اسپورت از بوفون: جیجی، ثابت کن که از زیدان بهتری!

  • ورزشی
  • شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
    کد خبر :260911

نشریه ورزشی معتبر ایتالیا به سنگربان تیم فوتبال یوونتوس در خصوص جنجالی که بعد از بازی‌اش مقابل رئال مادرید شکل گرفته است، توصیه جالبی کرده است.

اظهارات جان‌لوئیجی بوفون در خصوص مایکل اولیور، داور بازی چهارشنبه شب تیم‌های فوتبال رئال مادرید و یوونتوس در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، که او را حیوانی بی‌‌احساس دارای سطل زباله به جای قلب، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته و اغلب آنها واکنشی منفی نسبت به آن نشان داده‌اند که نشریه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا هم یکی از آنها بوده است.

این نشریه در ستونی اختصاصی درباره بوفون به قلم دبیر فوتبالش لوئیجی گارلاندو، از سنگربان و کاپیتان بانوی پیر خواسته است که در اظهاراتش تجدید نظر و آنها را تصحیح کند و با این کار اجازه ندهد به وجهه‌ای که در دراز مدت برای خودش ساخته بود خدشه‌ای وارد شود.

در ستون نشریه گاتزتا دلواسپورت آمده است:اشتباهاتی هست که با یک بازنگری می‌توان درست‌شان کرد. به همین دلیل، جیجی، لازم است که یک بازنگری برای واژه‌هایی که بعد از بازی رئال – یووه مانند یک توپ لغزنده از دستت رها شد، داشته باشی. آنها را تصحیح کن، خفه‌کن، پاک کن و طلب بخشش کن که اعتراف کردن به اشتباه تنها کار شجاعان است. پنالتی بحث‌برانگیز بود؟ باشد و ما هم کاملاً تلخ شدن کام تو را از بابت آن اتفاق درک می‌کنیم. ما همان موقع داشتیم به سناریوی پنالتی‌ها فکر می‌کردیم و تو را در حالی تصور می‌کردیم که مثل زوف در برنابئو درخشان ظاهر می‌شوی. تو حقت بود که با بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان، به دوران اسطوره‌ای بازیگری‌ات پایان دهی. سال 2006کاپ قهرمانی جام جهانی را بالای سر بردی و ما تو را به خاطر 20 سالی که درک انسانی‌ات را به کار گرفتی تا اقدامات را توجیه کنی، تحسین کردیم اما یک جایی هست که دیگر باید توقف کنی: جملاتی که بعد از بازی گفتی اشتباه بود.

گاتزتا در ادامه نوشته است: شاید بهتر بود احساس مسئولیت می‌کردی و با ملاحظه‌تر درباره داور صحبت می‌کردی. یک داور هرگز طوری که تو گفتی یک قاتل یا حیوان نخواهد شد. طوری که تو از اولیور انتقاد کردی، این پیام را منتقل می‌کند که تو از صحبت کردن درباره ظلم‌‌هایی که علیه بشریت می‌شود، خودداری می‌‌کنی. هرچند که اینجا قضیه فقط ورزشی بود اما در جاهایی دیگر مانند سوریه کودکان به ضرب گلوله کشته می‌شوند. تو همیشه احساس مسئولیت و عواطفت را نشان داده‌ای. اشک‌هایی که روز باخت ایتالیا مقابل سوئد و نرسیدنش به جام جهانی ریختی و گفتی متأسفی برای بچه‌‌هایی که ایتالیا را تابستان امسال در جام جهانی نمی‌بینند. این دلیلی است که می‌گوییم بازنگری کن. به بچه‌هایی فکر کن که تو به عنوان یک قهرمان الگوی‌شان بوده‌ای. تو مدت‌ها یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها بوده‌ای. تصور کن که حرفت تو وقتی که گفتی داور باید به سکوها برود و به جای قضاوت چیپس بخورد را فردا برای بچه‌های کم سن‌‌و‌سال مشروعیت پیدا کند چون تو آن را گفته‌ای. جیجی حرف‌هایت را تصیحیح کن و پاک کن.

به گزارش  تسنیم، در بخش آخر انتقاد گاتزتا از بوفون هم آمده است: زیدان هرگز نتوانست ماجرای ضربه سر زدنش به سینه ماترازتری در فینال جام جهانی 2006 را از دوران بازیگری‌اش پاک کند اما تو می‌توانی ثابت کنی که از او بهتری درست مثل فینال جام جهانی 2006. بجنب بوفون که همه ما منتظر عذرخواهی زیبای تو هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید