شوک فدراسیون جهانی به وزنه برداری ایران

  • ورزشی
  • شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶
    کد خبر :260892

فدراسیون جهانی وزنه برداری رسما اعلام کرد ایران نمی تواند بیش از 2 سهمیه در المپیک 2020 در بخش مردان داشته باشد.

در حالی که تا المپیک 2016 در رشته وزنه برداری هر کشور می توانست 6 سهمیه کسب کند و به دلخواه وزنه برداران خود را به این رویداد بزرگ اعزام کند؛ شرایط برای المپیک 2020 محدود و سخت شده است .

طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری سهمیه های کشورها بر اساس نمونه های مثبت آنها از المپیک 2008 تا قبل المپیک 2020 محاسبه می شود.

بر این اساس IWF اعلام کرد ایران هم با 10 نمونه مثبت تنها چهار سهمیه مردان و زنان( هر کدام دو سهمیه) در المپیک توکیو خواهد گرفت. کشورهایی نظیر روسیه و چین که در سال های اخیر بیشتر نمونه مثبت داشتند، کمتر از این سهمیه دارند که کار را برای آنها سخت تر هم می کند.

با توجه به اینکه ایران در وزنه برداری زنان هنوز حرفی برای گفتن ندارد و حتی تا به حال در رقابت های بین المللی هم شرکت نکرده، بدین ترتیب از المپیک بعدی فقط 2 سهمیه می تواند در بخش مردان داشته باشد که کاهش چشمگیری نسبت به دوره های قبلی است که حداقل 5 وزنه بردار در المپیک از ایران حضور داشتند.

به گزارش ورزش سه، این تصمیم شوکه کننده که یکی از رشته های مدال آور ایران در المپیک را با محدودیت بزرگی مواجه می کند، با واکنش رییس فدراسیون وزنه برداری همراه بوده است. علی مرادی در این باره به ایسنا گفته است: «این تصمیمی که هیات رییسه فدراسیون جهانی گرفته به کشورها ابلاغ شده است و ما نیز آن را دریافت کرده‌ایم. ما به شدت از سیاست های مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی وزنه برداری حمایت می کنیم اما ایران مدت سه سال است که مورد خاصی نداشته و حتی توانسته به صورت پاک قهرمان جهان شود از این رو این تصمیم را عادلانه نمی دانیم. مطمئنا اعتراض خودمان را اعلام می کنیم تا هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه برداری مجددا بررسی های بهتری را انجام دهد. احساس می کنم حق کشورهایی که با دوپینگ مبارزه می کنند رعایت نشده است.»

حالا باید دید فدراسیون ایران قدرت تغییر در تصمیم اتخاذ شده از سوی هیات رییسه فدراسیون جهانی را دارد یا اینکه پولادمردان از این پس فقط باید به فکر 2 سهمیه در المپیک 2020 باشند که شانس آنها را کم و کار کادرفنی را سخت می کند. در المپیک 2016 ایران در 4 وزن نماینده داشت و در نهایت 2 مدال طلا هم توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی کسب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید