نگرانی اروپایی­‌ها از افزایش قیمت نفت

    کد خبر :260558

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، ممکن است قیمت نفت به‌دنبال تشدید تنش­‌ها در منطقه به بشکه‌ای ۱۲۰ دلار برسد که این امر برای اروپایی‌ها فاجعه است، لذا به‌واسطه نوک برنده فرانسوی‌ها در سوریه جا باز می‌کنند تا قیمت نفت را کنترل کنند.

«فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص مواضع مداخله جویانه برخی از کشورهای اروپایی به دنبال ادعای حمله به دومای سوریه، با اشاره به اینکه اروپایی‌ها از افزایش قیمت نفت به دنبال تشدید تنش در منطقه نگران هستند، بیان داشت: حضور کشورهای اروپایی در منطقه برای افزایش نفع اقتصادی است.

به گزارش تسنیم، وی با توجه به تلاش برخی از کشورهای اروپایی برای دخالت در منطقه گفت: گرچه اتحادیه اروپا تلاش می‌کند به نوعی حساب خود را از آمریکا جدا کند، با این حال فرانسه در حال حاضر اقدامات آمریکا را در منطقه دنبال می‌کند. لندن نیز در لوای مسئله برگزیت امان را از انگلیسی‌ها خواهد گرفت. انگلیسی‌ها به دنبال اقدامات پیشین خود در منطقه هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر هماهنگی برلین و واشنگتن در مورد کردهای سوریه اشاره داشت: آلمانی‌ها در این بین به دنبال ایجاد فشار هستند. حمایت از کردهایی که در اروپا هستند، به رهبری برلین است. فارغ شدن از رهبری کردها در دستور کار آلمان قرار دارد.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که آلمان از هجوم آوارگان کردهای سوری به این کشور دارد، تأکید داشت: آلمان در حال حاضر به عنوان مذاکره کننده برجام، مذاکره کننده برگزیت و مذاکره کننده مناقشه سیاسی روسیه حضور دارد. این کشور به دنبال این است که مسئله کردهای سوریه نیز حل شود. برلین تلاش می‌کند که دوباره حجمی از پناهندگان به سمت آلمان مهاجرت نکنند.

باقریان با توجه به هدفی که اروپایی‌ها از حضور در منطقه دنبال می‌کنند، گفت: اتحادیه اروپا به دنبال نفع اقتصادی است. حتی کشورهای این اتحادیه در ارتباط با ایران نیز به نفع اقتصادی خود متمرکز هستند. اروپایی‌ها راه‌های بسیار متفاوتی را برای تجارت با کشورهای منطقه انتخاب می‌کنند.

وی با تاکید بر تلاش فرانسه و انگلیس برای احیای حضور خود در منطقه و همراهی با آمریکا در این زمینه اشاره داشت: آن‌ها تلاش می‌کنند کانالی برای ارتباط با منطقه ایجاد شود و اروپا به خلیج فارس راه پیدا کند. چراکه تشدید تنش‌ها در یمن احتمال بسته شدن راه فروش نفت عربستان را در پی خواهد داشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نگرانی کشورهای غربی از آینده بازار نفت تأکید داشت: ممکن است قیمت نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه به بشکه‌ای ۱۲۰ دلار برسد که این امر برای اروپایی‌ها فاجعه است. آن‌ها به‌واسطه نوک برنده فرانسوی‌ها در سوریه جا باز می‌کنند تا قیمت نفت را کنترل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید