تصمیم وزارت صنعت برای داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خودروهای وارداتی

    کد خبر :260542

یک مقام مسئول از الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای وارداتی تا سقف ۳۰ درصدی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در غیر این صورت تعرفه واردات عادی خواهد شد.

حسین شریعت در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص داخلی‌سازی آن دسته از خودروهای چینی که در ایران تولید می‌شوند، گفت: بر اساس آنچه که وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده، داخلی‌سازی قطعات خودروهای مونتاژی که در ایران تولید می‌شود، الزام داخلی‌سازی ۳۰ درصدی را لحاظ کرده و در غیر این صورت، واردکنندگان و تولیدکنندگان خودروهای خارجی باید برای ورود قطعات خود، تعرفه بدون تخفیف را بپردازند.

به گزارش مهر،وی افزود: آنچه که وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص کرده برای خودروسازان چینی و غیرچینی است که اگر به سقف داخلی‌سازی ۳۰ درصد نرسد، باید تعرفه کامل را بپردازند.

به گفته شریعت، عمق‌بخشی به ساخت داخل از جمله مواردی است که باید از سوی خودروسازان که محصول خارجی مونتاژ می‌کنند، پرداخته شود. در غیر این صورت تعرفه آنها مانند تعرفه CBU محاسبه خواهد شد.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: آنچه که پیش‌بینی شده در خصوص رعایت استانداردهای ۸۵گانه‌ی خودرویی باید رعایت شود و ما نیز تمام استانداردها را به جز دو استاندارد در محصولات کار خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی پارک فناوری خودرو خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این پارک نیازمند حمایت دولت ایران و چین بودیم و در آن زمینه مذاکراتی را نیز انجام داده‌ایم، اما به هر حال ما به عنوان یک خودروساز خصوصی نمی‌توانیم منتظر دولت باشیم و به همین دلیل مقدمات ایجاد این پارک فناوری را فراهم نموده‌ایم.

شریعت از اشتغالزایی ۱۰۰ هزار نفری در سال با راه‌اندازی فازهای جدید کارخانه خودروسازی خبر داد و تصریح کرد: تلاش داریم با ایجاد ظرفیت‌های جدید، اشتغال را بالا ببریم؛ این در شرایطی است که ظرفیت فعلی ۴۰۰۰ نفری برای نیروی مستقیم در کارخانه را داریم و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید