پایگاه های امداد و نجات کوهستان توسعه می یابند

    کد خبر :260534

پایگاه های امداد و نجات کوهستان ، با هدف خدمات رسانی سریع به حادثه دیدگان در ارتفاعات شهر تهران توسعه می یابند.

به گزارش ایسنا، مهندس حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک در مراسم افتتاح پایگاه امداد و نجات یادمان جاویدالاثر احمد متوسلیان که روز جمعه – 24 فروردین ماه – با حضور مسولین جمعیت هلال احمر کشور ، اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فرماندهان لشکری از سپاه و ارتش و… در ایستگاه سوم کلکچال برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: شمال تهران به عنوان قطب گردشگری شهر تهران و حضور هفتگی بیش از 500 هزار نفر در ارتفاعات نیازمند توسعه پایگاه های امداد و نجات و تجهیز آنهاست.
وی گفت: این پایگاه بعد از پایگاه شهید کاظمی در مسیر کوهپیمایی دربند ، دومین پایگاه امداد و نجات در ارتفاعات شمال تهران است و امیدواریم پایگاه های بعدی مکمل این پایگاه باشد.
شهردار منطقه یک تهران از آمادگی مدیریت شهری در این منطقه برای خدمت رسانی به کوهنوردان خبر داد و گفت: هیچ سازمانی در نظام جمهوری اسلامی با سازمان دیگر تفاوتی ندارد و همه ما باید از تمام توان خود برای خدمت به مردم بهره گیری کنیم، نظام ما نظامی مردم سالار است و مردم محور اصلی تمام تلاش مسئولین باید باشند.
علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم ضمن تقدیر از شهرداری منطقه یک در ساخت این پایگاه و همدلی و همکاری سایر نهادها برای امدادرسانی هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ۵۵۷ پایگاه امداد و نجات در کشور دارد، که از این تعداد ۲۰ پایگاه امداد ونجات دریایی و ۶۰ پایگاه امدادونجات کوهستانی است.
سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات نیز گفت: کوهپایه های شمیرانات باید به کارکرد اصلی خود که گردشگری است برگردد و به صورت رینگ گردشگری شرق به غرب تهران را به هم متصل کند.
براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک ، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بحث امداد و ونجات کوهستان خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای گردشگر در ارتفاعات شمالی تهران باید بحث امداد و نجات با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد تا خدمات لازم ، به موقع ارایه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید