معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت 50 دارالقرآن دانش‌آموزی و 3000 مدرسه تخصصی قرآن در کشور

    کد خبر :260301

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 750 دارالقرآن و 3000 مدرسه تخصصی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش در کشور فعال است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه های پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش را در راستای تکمیل درس ملی طراحی کرده ایم و این برنامه ها حجم بالایی از فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است.

وی بااشاره به تولید گفتمان‌های توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت به عنوان اولویت های اول حوزه پرورشی و فرهنگی افزود: در بخش نخست استعدادهای برتر قرآنی و صحیحفه سجادیه و نهج البلاغه و بحث عترت را در قالب مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش شناسایی کردیم.
به گفته کاظمی، این مسابقات در پنج سطح مدرسه، منطقه، استان، ملی و بین المللی برنامه ریزی شده است که بیش از هفت میلیون دانش آموز در این بخش ها شرکت دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بااشاره به فعالیت 750 دارالقرآن و 3000 مدرسه تخصصی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش در کشور، گفت: در 750 دارالقرآن بیش از 3 میلیون نفر دانش‌آموز زیرنظر اساتید برجسته در بخش‌های عمومی دوره‌های آموزشی را سپری می‌کنند. همچنین مدارس تخصصی قرآن برای فضاهایی که دسترسی به دارالقرآن وجود ندارند راه اندازی شده است که حدود 3000 مدرسه تخصصی راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت های مهم تولید محتوا است که در این ارتباط 63 عنوان متناسب با سطح دانش آموزان تولید شده که در 6 میلیون نسخه چاپ شده و در اختیار دانش آموزان قرار داده ایم.

کاظمی افزود: تشکیل هیات‌های مذهبی یکی از دیگر برنامه های مهم بوده که در این زمینه 572 هیات مذهبی در سطح کشور راه اندازی شده است. برنامه های گفتمان‌های دینی و مهدویت نیز در سطح مدارس برگزار می‌شوند که در این راستا 54 هزار جلسه گفتمان‌های دینی و 138 هزار گفتمان مهدویت با استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی برگزار شده است.

کاظمی ادامه داد: اجرای نهضت حفظ قرآن در راستای تحقق منویات رهبری برای 10 میلیون نفر آغاز کرده ایم که تاکنون یک میلیون و 200 هزار دانش آموز از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کرده اند.

وی گفت: با تعامل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش حدود 17 هزار مبلغ روحانی در سطح مدارس برنامه های دینی را دنبال می کنند. همچنین طرح سرباز طلبه را برای اولین بار در تربیت مربیان تربیتی داریم. در حال حاضر در 3800 مدرسه روحانی مستقر داریم که 115 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید