بهشت پولشویی ایران کجاست؟

    کد خبر :260147

ولی الله سیف بهترین زمان برای پولشویی را هنگام التهاب در بازار ارز و بازارهایی نظیر پاساژ افشار و بازار سبزه میدان دانست.

این صحبت ها گزیده ای از مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی با هفته نامه تجارت فردا است که شنبه آینده منتشر خواهد شد. به گزارش اقتصادنیوز ولی اله سیف گفت: اقتصاد ایران را متهم می‌کنند که بهشت پولشویی است. این یعنی چه؟ یعنی اینکه به راحتی پول حاصل از مواد مخدر و فعالیت‌های مجرمانه در اقتصاد ما به گردش درمی‌آید و در هر مسیری که قرار می‌گیرد، تخریب می‌کند. بهترین انتخاب برای پولشویی بازارهایی نظیر پاساژ افشار و بازار سبزه میدان است و بهترین زمان هم وقتی است که التهاب بازار ارز افزایش یافته است. چرا باید بگذاریم پول ناشی از مواد مخدر به راحتی در بازار ما گردش کند؟

او ادامه داد: اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت، وضعیت به مراتب بدتر بود. شما مدام نقد می‌کنید که این ‌چه بازاری است و چرا بازار ارز در ایران این‌گونه شکل گرفته است. چرا فکر می‌کنید مدعی اصلی این نابازار بانک مرکزی نیست؟

سیف افزود: در التهابات اسفندماه لحظه به لحظه در جریان تحرکات قرار می‌گرفتم. موبایل را روشن می‌گذاشتند و با معامله‌گران صحبت می‌کردند. شخصاً می‌دیدم و می‌شنیدم که در بازار چه می‌گذرد. بازار ارز ذی‌نفعان متفاوتی دارد و منافع گروه‌های مختلف در غالب مواقع در تضاد با یکدیگر قرار دارد و هر یک خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند.

مردم حالا خوب می‌فهمند که سیف چه کرد و بانک مرکزی چه کار بزرگی را به سرانجام رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید