نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها:

دولت باید ملت را به مشارکت فعال فرا بخواند

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۰۵
    کد خبر :259978

نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در همه امور کشوراظهارکرد: دولت باید ملت را به مشارکت فعال فرا بخواند و بهترین قالب برای ایجاد زمینه این مشارکت، نهاد شورا است.

به گزارش ایسنا، علیرضا ایزدی در چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهوری- مهمان ویژه آن بود، گفت: آقای جهانگیری شما اولین معاون اولی هستید که بسیاری از مردم ایران از ته دل به شما علاقه‌مند هستند. مردم ایران شما را می‌شناسند چرا که شما صدای آنان در حاکمیت هستید. ما از رای‌مان به روحانی پیشیمان نیستیم اما از شما هم می‌خواهیم به عهد خود با مردم وفادار بمانید.

وی افزود: برخی از وزرا راهی دیگر را می‌روند. انتصابات آنام اصرار بر تقابل با جامعه‌ای است که به روحانی رای داده‌اند. نمی‌شود کسانی به دولت رای بدهند و دولت کسان دیگری را برای تحقق شعارهایش انتخاب کند.

ایزدی ادامه داد: دولت باید ملت را به مشارکت فعال فرابخواند. کدام ساخت و قالب بهتر از نهاد شورا می‌تواند زمینه این مشارکت را فراهم کند؟ وزرا و مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها باید در جهت تحقق این مهم اراده راستین خود را نشان دهند. مسئولان ضمن حفظ جایگاه قانونی‌شان باید نظر مردم را از طریق نمایندگان‌شان در شوراها جویا شوند. از توسعه آمرانه و رضاخانی باید دست بردارند. اکنون زمانه توسعه مشارکت جویانه است.

وی تاکید کرد: شورا یک درخت تناور و عظیم ملی است که در اعماق ملت ریشه دارد. از انرژی و قدرت نفوذ آن باید برای توسعه کشور بهترین استفاده را برد.

نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: در کالبد شهرها همه نهادها جایی برای خود دارند. به عنوان مثال نهاد مذهب در مسجد و نهاد ورزش در ورزشگاه به جز نهاد مردم که در هیچ جا تعیین نهادی ندارد. چرا که نهادی جدید است باید برای این موضوع فکر اساسی اتخاذ شود چرا که جای خانه مردم در کالبد شهری خالی است؛ جایی که شوراها جلسه بگذارند و مردم در پیرامون بنشینند و آنها را نظاره کنند. ما باید از اجاره نشینی، از جلسات پشت درهای بسته، از جلسات بی روحی که فقط خودمان هستیم پرهیز کنیم. باید از مهمان دولت و دیگران بودن خارج شویم تا استقلال نهادی خود را به دست آوریم تا به این ترتیب دستمان به جیب خودمان برود و ثبات و استقرار پیدا کنیم تا حرف‌هایمان برای اداره شهرهایمان در منظر و مرعای عام باشد و مردم ببینند که ما چه می‌گوییم.

ایزدی در پایان اظهارکرد: پیشنهاد می‌دهم در صورت صلاحدید معاون اول رئیس جمهور دستور دهند نقشه‌های ساخت ساختمان شوراهای روستا، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها تهیه شود تا مردم بر گرد نمایندگان‌شان در این مکان‌ها بنشینند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و به پای تصمیمی که گرفته‌اند تا آخر بایستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید