وزارت دفاع روسیه: ارتش سوریه به طور کامل بر «دوما» مسلط شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱
    کد خبر :259779

ارتش سوریه با آزادسازی کامل شهر دوما در منطقه غوطه شرقی، پرچم سوریه را در این شهر به اهتزاز درآورد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه به طور کامل شهر ‘دوما’ و منطقه ‘غوطه شرقی’ در حومه دمشق را به طور کامل آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری ‘اسپوتنیک’، وزارت دفاع روسیه صبح پنجشنبه در بیانیه ای افزود که نیروهای دولتی سوریه شهر دوما و غوطه شرقی را به صورت کامل تحت کنترل خود درآورده‌اند.
‘یوری یوتوشنکو’ رئیس مرکز روسی ‘آشتی در سوریه’ نیز در این ارتباط گفت که ارتش سوریه کاملا شهر دوما، آخرین مقر گروه تروریستی ‘جیش الاسلام’ در غوطه شرقی را تحت کنترل خود درآورده است.
به گزارش انتخاب، وی افزود: ما امروز شاهد رخداد مهمی در تاریخ سوریه هستیم که این رخداد بر افراشتن پرچم سوریه بر فراز مرکز شهر دوما است و بدین نحو بازپس گیری کامل این شهر از تروریستها و پاکسازی تمامی غوطه شرقی از این افراد اعلام می‌شود.
رئیس مرکز آشتی در سوریه گفت: ورود پلیس نظامی روسیه به دوما برای تضمین امنیت و نظم در این شهر آغاز شده و این نیروها تا زمانی که مدیریت آن به مسئولان شهری سوریه سپرده شود، در دوما خواهند بود.
منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق که به مقر گروههای تروریستی علیه پایتخت سوریه تبدیل شده بود، در هفته های اخیر با عملیات موفقیت آمیز ارتش این کشور و گروههای حامی، از وجود تروریستها پاکسازی شد.
شهر دوما در غوطه شرقی آخرین منطقه ای بود که گروههای تروریستی حاضر به تخلیه آن نشده بودند که بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه این شهر نیز از امروز به کنترل کامل نیروهای سوری درآمده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید