اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان۹۶

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت:ساخت ۸۲۴ کیلومتر راه در برنامه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که ۵۷۶ کیلومتر آن، تاکنون ساخته شده است.

به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در  جلسه بررسی اهداف محقق شده در سال ۱۳۹۵۵ و پیش‌بینی اهداف تدوین شده شرکت ساخت و توسعه برای اجرا در سال ۹۶ از  انتقال ۴۱ پروژه از ستاد وزارت راه و شهرسازی به شرکت ساخت وتوسعه خبر داد و افزود: در برنامه‌ ریزی سال ۱۳۹۶، ساخت ۷ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه با اعتبار ۵ هزار و ۷۲ میلیارد ریال در قالب ۴۱ پروژه به شرکت ساخت محول شده است؛ در حالی که اعتبار پروژه‌های تکلیفی این معاونت در سال ۹۶، حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است.

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد: ساخت ۸۲۴ کیلومتر راه و بزرگراه در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده که ساخت ۵۷۶ کیلومتر آن، معادل ۷۰ درصد تاکنون محقق شده است.

کدخدازاده همچنین در تشریح برنامه‌های سال ۱۳۹۶ اظهار داشت: در برنامه‌های تعیین شده سال جاری بهره‌برداری از ۹۲۰ کیلومتر راه و بزرگراه تعریف شده که از این میزان، ۸۰۷ کیلومتر آن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و شامل ۶۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۲۲ کیلومتر راه اصلی با اعتبار مورد نیاز ۱۷ هزار و ۶۴۰ کیلومتر است.

در ادامه این جلسه، جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به تأکید دولت بر گسترش خطوط ریلی، برنامه‌ریزی شده است تا در سال جاری، ۵ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه نیز ضمن ارایه گزارشی از اعتبارات مصوب شده و تخصیص یافته در سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۵، ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای معاونت ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت به تصویب رسید که ۹۴۶ میلیارد ریال آن، معادل ۶ درصد محقق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید