برنامه ایران برای ساخت دو رآکتور جدید

    کد خبر :259507

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در آمادگی کامل برای اجرای با قدرت و پرسرعت مأموریت‌هایی است که در صورت خروج آمریکا از برجام توسط مسؤولان نظام به آنها واگذار می‌شود

محمد احمدیان اظهار داشت: هم‌اکنون در حال ساخت دو راکتور جدید در نیروگاه اتمی بوشهر هستیم که هرکدام قادر به تولید یک‌هزار و 57 مگاوات برق هستند.

وی اضافه کرد: در 15 پیش قرارداد دوجانبه ساخت دو راکتور جدید در کنار راکتور کنونی، منعقد شد و اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که براساس برنامه زمانبندی شده، در حال اجراست و در موقع مقرر قابلیت استفاده دارد.

به گزارش فارس،معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اضافه کرد: از نکات حائز اهمیت این قرارداد، مکلف‌شدن پیمانکار پروژه به استفاده از نیروی انسانی بومی و تجهیزات داخلی است.

احمدیان متذکر شد: از آنجا که معتقدیم هر کار علمی که با تحقیقات و مطالعه میدانی همراه است دارای اثر و وزنه بیشتری در روند اجرای امور است، کارگروه‌هایی برای استفاده از تولیدات صنایع داخلی و شناسایی ظرفیت‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: براساس قانون، نیروگاه اتمی بوشهر دارای مسؤولیت‌های اجتماعی در حوزه استقرار خود است که در سال گذشته از این محل اقدام به آغاز ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی و مرکز آموزشی مجهز در عرصه فنی و حرفه‌ای شدیم.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به خارج‌ کردن نیروگاه اتمی از مدار تولید برق برای مدت دو هفته، گفت: با وجود اینکه این نیروگاه در سال گذشته اقدام به تولید 7 هزار و 450 میلیون کیلووات ساعت برق و تزریق به شبکه سراسری برق کرده، امسال برای برخی تعمیرات و تعویض سوخت از مدار تولید خارج می‌شود.

احمدیان یادآور شد: سازمان انرژی اتمی ایران در آمادگی کامل برای اجرای با قدرت و پرسرعت مأموریت‌هایی است که در صورت خروج آمریکا از برجام توسط مسؤولان نظام به آنها واگذار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید